tisdag 30 mars 2010

Tisdag

En ganska lugn dag, med lite påskmiddags inhandling, ett varv på både Blomsterlandet och Plantagen, hände inte varje dag när man bodde själv eller med Markus direkt, men balkongen blev faktiskt riktigt fin.

Nu sitter jag mest och läser all sport jag kommer över, märker verkligen att tre dagars frånvaro från datorn gränsar till för mycket =)

---

Såg att det kommit upp en fråga i gästboken om vad som händer inför nästa säsong, vilka som ska spela och vad ambitionerna med laget är. Ambitionerna är givetvis inte lägre än i år. För det första vet vi ännu inte exakt i vilken serie vi kommer att spela, men allt förutom den södra tvåan
skulle förvåna, med lag som Osby, Jonstorp, Tyringe, Helsingborg, Limhamn, Värnamo, Alvesta, och Krif/Mörrum, det är åtta lag, sen ska fyra till dit och då vi ligger längst söder ut av de övriga så känns det logiskt att vi hamnar söderut, med kanske Boro, Nässjö och Vimmerby? En snabb överblick säger att den serien skulle bli extremt tuff då de bästa lagen bortsett från Nittorp från vår serie hamnar söderut plus att den södra tvåan i de senare kvalen visat sig vara den bästa. Om det dessutom kommer bli som så att div2 ska bantas från höstens 24 lag till 20 så kommer det inte bli lättare att behålla sin div2 status.

Ta detta med vilka lag som kommer att ingå i vår serie med en nypa salt, jag spekulerar bara, men detta känns som det mest troliga.

---

KursivDet jag vet inför nästa säsong är (lite mer än jag kan skriva här) att det varit två möten med sportgruppen, det kommer att vara ett nytt möte nästa vecka, med ett par spelare ifrån Åseda, kalla dem nyckelspelare om ni vill. Det är alltid som så att folk drar folk, vi är ett stort kompisgäng som spelar i Åseda och självklart spelar det in vad de andra spelarna tycker och tänker. Utan att veta säkert så skulle jag gissa att Emil är den enda spelaren som kan vara aktuell för att spela i en högre division. Så alla andra från Åseda lär spela i ÅIF eller inte alls. Det finns ett par som har sökt skolor till hösten, men vad jag vet har alla de sökt i Växjö så det ska inte behöva påverka deras hockeyspelande.

Sen är det givetvis bra om vi kan få spelare som
Martin och G att spela ytterligare en säsong, viktiga spelare både utanför och på isen. Där vet jag att båda inte har bestämt sig ännu hur de tänker göra i höst.

Några spelare kommer givetvis att försvinna av olika skäl, förhoppningen är att det blir så få som möjligt och jag skulle bli förvånad om inte stora delar av truppen blir densamma till hösten. Att hitta nya spelare till
Åseda är alltid ett problem då det inte förekommer några löner, men det brukar alltid finnas ett par spelare från Nybro och/eller Växjö som är sugna på en säsong eller fem i Åseda.

Räkna med att truppen inför hösten snart kommer att börja uppdateras på hemsidan allteftersom spelare lämnar klartecken till spel.

Nu ska jag dricka lite silverkaffe.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar