onsdag 17 mars 2010

ÅIF-FAIK

Kom nyss hem från Alvesta, har hunnit mata in lite mat i magen och mår allmänt bra i soffan. Efter att inte varit ledig på ett par veckor (varken kvällar eller helger) så är det riktigt skönt att ta ledigt från skolan nu under ett par timmar och bara ladda på för match.

För ikväll 19.15 (OBS) så är det dags för säsongens sista match,
Finspång hemma i en avgörande match för oss. Det är så varje säsong borde sluta, vinner man så uppnår man något bra och stort. Vi hade stora förhoppningar, ännu större drömmar med säsongen, men nu när vi är framme vid sista matchen så känns det på något sätt, som om vi har chans att uppnå det realistiska. Mycket har varit tufft i år, bara det att gå ifrån att spela 24 seriematcher till att spela 36. Eller hur mycket mer matcherna har slitit då vi vetat att varje match som vi inte är bra så kommer vi förlora. I div3 hade vi många gånger den marginalen att vi kunde vara relativt bleka och trots det vinna matcherna.

Att vi trots det faktumet att div2 bantas med sex lag till nästa säsong och går från 30 till 24 lag, så kommer vi att spela i div2 nästa säsong, OM vi vinner ikväll.

Finspång står på andra sidan idag, ett lag som vi mött fem gånger och idag går upp i elden emot en sjätte. Skulle nog vilja påstå att åtminstone tre av dessa fem kunde ha slutat hur som helst, nu blev det en seger och två oavgjorda av dem. Med alla spelare på plats så är Finspång inget dåligt lag, det är den inställningen vi måste gå in med idag, det är jobb som ska göras. Två poäng ska bärgas och jag vet inte om jag vågar gå hem till pappa någon mer gång om vi missar idag, dessutom har jag utlovat att om vi förlorar idag så ska jag spela tills Åseda spelar i div2 igen och om det skulle ta många år så vill nog varken jag eller ni uppleva det =)

Vad
Finspång säger inför matchen kan ni läsa här.

---

Efter vad jag har hört så var alla i träning igår, förutom
Krille och jag misstänker att Gunnarsson går in och ersätter där och förutom det lär det bli samma lag som under de senaste matcherna.

---

Fan redan sista matchen, jag som ännu har mardrömmar om min katastrofinsats mot
Nässjö borta i första träningsmatchen.

Tankarna har givetvis gått upp och ner under säsongen, men nu när det är dags för den sista ansträngningen så känns det fattigt på något sätt, som om man inte är färdig.

Visst kommer det att bli skönt vissa kvällar, men det är alltid vemodigt i slutet av säsongen. Jag tror att det är något bra att man känner så, det måste betyda att man tycker att det man lägger så många timmar på är roligt.

Som tur är vann
Tingsryd igår (grym vändning) och Lakers går in i kvalserien på söndag. Som förslaget för kvalet till allsvenskan ligger så kommer man att kunna titta på både Tingsryd och Lakers. Varannan dag i Tingsryd med Davve P och varannan dag i Växjö, perfekt för en hockeynörd.

---

Jag har gnällt lite under säsongen över det faktumet att vi bara haft marginellt med mer publik denna säsongen, kontra säsongerna i div3. Upp till bevis idag alla från
Åseda. Eller det är klart, nu när vi faktiskt har chansen att göra något bra så är det kanske inte så intressant för vissa?

---

Annat av intresse idag,

Boro-Mörrum, riktigt tuff match för Boro, men också en match som man måste vinna om man ska ha någon större chans att hugga på en div1 plats.

Ruskigt öppet bakom
Kungälv, som lär klara kontraktet, även Krif-Helsingborg spelas idag, medan Kungälv står över.

I den andra serien, som ser ganska avgjord ut så stöter
Mjölby-Grästorp på varandra, i G:s gamla hall (Mjölby)

---

Chelsea åkte ut igår, har ännu inte vågat mobba Per, men jag hade gärna sett att de gick vidare, nu fick de en liten fördel i kampen om ligan, förutsatt att de inte går ner sig mentalt nu.

Arsenal har annars mått riktigt bra av att slippa veckomatcher denna vecka, många spelare har sett lite småslitna ut de sista matcherna, så vila var välkommet. Den största anledningen till slitaget är givetvis alla skador, men nu börjar det ljusna lite, Rosicky och Fabregas är tillbaks tills helgens match mot West Ham, viktigt. Även Song återkommer efter avstängning.

Det stora problemet är dock skadan på
Gallas, Campbell klarar bara en match i veckan just nu och Silvestre håller inte riktigt, så Gallas måste bli hel inom ett par veckor, annars blir det jobbigt. West Ham är ett lag som jag har respekt för, säkerligen mest för att de har många bra namn, eller namn som en gång i tiden varit bra spelare. 2-2 i förra mötet och jag tar inget för givet, men allt annat en tre poäng vore inte okej.

Nu ska jag fixa lite här hemma.

/#8


1 kommentar:

  1. Hoppas ni gör en härlig avslutning i kväll.

    SvaraRadera