måndag 29 juni 2009

Test ikväll

Började morgonen som brukligt numera, med en längre promenad. Det börjar ge resultat då man har börjat droppa ett kilo eller två. Inte världens roligaste, men med lite bra bitter musik i lurarna så är det en sjukt bra tankerensare att glida omkring på morgonen.

Ikväll är det test som gäller. I täten lär Erik och bror husera, med ett par juniorer hack i häl. Man minns när man var 16, vägde 67 kilo och flög fram som en fjäder runt löparbanan. Det är sju år och 20 kilo sedan =) Vi springer den lite udda distansen 3300m, skulle gärna se att man låg runt 13 minuter idag, men man får se. Senast överskattade jag mig själv lite och sprängde mig, det ska inte göras idag. Har redan bestämt vem jag ska vara plåster på =)

De två stora frågorn inför ikväll är om försäsongs coach G har lagat bilen till ikväll? Kommer de som sparade sig på förra veckans träningar att explodera ikväll? =)

Evert sa igår att greken/kanadicken ännu inte har klart med sitt grekiska pass, men att det fortfarande diskuteras med honom. Från support håll gnälls det ganska hårt på denna EV värvning. Mycket beroende på att han inte ansågs duga i Örebro, som är nykomling. Skillnaden är dock ganska stor, Örebro sökte en spelare som kunde bära en förstalina. Det gör inte Växjö, de har redan Robert Rosen som kommer leda första linan med Magnusson och Bois. Växjö söker en playmaker som kan servera Lundbohm och/eller Åhsberg, i den rollen håller nog Greken. Dock hade jag gärna sett någon som såg lite vassare ut på pappret, men att säga att han kommer vara dålig köper jag inte alls. Jag känner ett stort förtroende för Evert då han tidigare år levererat riktigt bra.

Nu är det som jag skrev om för en månad sedan officiellt,
Per "Pelle" Karlsson lämnar Boro för Limhamn. Ett mycket tungt tapp för Boro då Pelle tillhört de absolut bästa backarna de sista två säsongerna. Pelle "" är även en riktig guldkille vid sidan av planen, vi gick hockeygym ihop under ett år, han i trean och jag i ettan.

Tydligen var man för bra på att skrapa fönster, då det blir nya tag i helgen =)

Brasilien visade lite klass i andra halvlek igår och gjorde tre (egentligen fyra) mål.

Ikväll blir det förmodligen mer fotboll i form av U21 finalen. Ganska skönt att kunna säga att efter den matchen lär det inte "behövas" tittas på mer fotboll på ett bra tag.

Har adressändrat och fixat med försäkring till den nya lägenheten.

Nu ska det snart klippas gräs.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar