fredag 5 juni 2009

Dåligt

Har varit lite dåligt med uppdateringar här på bloggen. Dels beroende på att det inte händer så jättemycket runt omkring laget, dels för att det varit kaos konstant i skolan. Det kaoset fick dock sitt slut igår =) Hade redovisning i facility planning vilket innebar slutet på terminen, gutt som attan. Redovisningen gick som en smäck och arbetet fick mycket beröm vilket alltid känns bra. Dock har jag lite annat småkrafs kvar i två kurser, men det räknar jag med att fixa över helgen.

När det är fixat så blir det flytt tillbaks till Åseda över sommaren, dock kommer jag förmodligen mest befinna mig på öarna Öland och Gotland. Lite jobb blir det med på PG, dock hade jag hoppats på fler veckor, men när tiderna är som de är så får man nöja sig med det man får.

Nicklas har fixat ihop ett nytt träningsprogram till mig, bra för motivationen och kroppen, tack för det.

I serien i övrigt händer det inte jättemycket, Ulricehamn fortsätter att tappa spelare.
Boro har hämtat in ett par nyförvärv,
Martin Löfgren, som ansluter från Tranås och Henrik Klouman som återvänder från Mjölby, känns som ganska bra nyförvärv, men inte överdrivet bra.
Motala har gjort ett märkligt nyförvärv i Sebastian Johansson som gör comeback efter att ha spelat i HC Wettern innan dess.
Finspång tappar två tongivande backar till Vita Hästen på tryout, Niklas Runnman och Niklas Jonsson.

I vår trupp händer det inte så mycket just nu, men Nybro har fyllt på med ytterligare några spelare under veckan, platserna som finns kvar där blir allt färre. Har inte hört det senaste kring Martin och Ivar.

Vad har mer hänt? I onsdags anordnade Växt en sittning för alla som tog examen, samt lärare och företag som på ett eller annat sätt är inblandade i MSI och TD (jag gör det enkelt för er, det handlar om ingenjörer av olika slag, lite andra byggare och systemekonomer). 155 personer räknade den in och jag hjälpte till som servitör under kvällen. Efter det var det Sivans för alla från sittningen plus några som gled in på eftersläpp, där blev det med lite jobb. En mycket lyckad kväll där man såg lättnaden och glädjen hos alla som var färdigstuderade.

Har dessutom knåprat ihop en text om Växt till studenttidningen Sista Brefvet.

Ikväll blir det lugnt med lite film, god mat och imorgon blir det att kika på när Zlatan sänker Danmark.

Nu ska jag glida bort till Kampen.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar