lördag 27 juni 2009

På bussen

Sitter på bussen till Växjö nu, sliten som attan. Det är lite så det går när man inte sover. Dock lyckades jag somna i ett par omgångar under draften. Ni som känner mig vet att jag har det mer som regel en undantag att somna i soffan, denna gång var det min egna, vilket var gutt =)
Draften var lite smådryg, ganska befriad på överraskningar. Att Oliver-Ekman gick redan som sexa var en liten skräll för mig, kanske inte för er som sett honom i aktion flera ggr. Det som gjorde allt lite tråkigt var att det satt ett snille till kommentator och berättade vem som laget skulle välja en minut innan hans namn ropades upp. Visst information är kul och bra, men just överrasknings momenten vid draften tycker jag är lite roligt.
Hedman ska nog vara väldigt glad att han hamnade i Tampa och inte Islanders, dock har både de organisationerna tagit för många felbeslut de sista åren. Dock känns det som om Steve Stamkos kommer att bli en bättre spelare än Tavares. Hedman och Stamkos där har Tampa något bra att bygga kring. Vore jag GM i Tampa skulle jag skicka iväg Lecalvier och hämta in ett par unga hungriga intressanta spelare istället.
Pääjervi gick inte förrän 10:e, grattis Edmonton. Efter Junior-VM kan jag inte fatta att han inte gick högre, han var riktigt jäkla bra då. Rundblad och Erixon gick ungefär där man förväntade sig. Dock hade det varit häftigt att få se dem ihop om några år i NHL. Tror att det skulle vara ett av de bästa andra backparet i ligan.

Ingen tog Anders Nilsson jag både förstår och inte förstår det. Dock kommer det laget som tar honom sitta på en riktig guldklimp. Hade jag varit Washington eller Philadelphia hade jag tagit honom i andra rundan. Bra lag som behöver en bättre målvakt.

Att Pronger gick till Philly tog på ett sätt lite udden av draften. Ottawa lyckades aldrig skicka iväg Heatley trots alla rykten, de var förmodligen för gamiga. För två år sedan kunde de fått var de velat ha, men han är inte samma spelare idag. Fast för två år sedan hade de aldrig skickat iväg honom heller.

Hittade NHL:s största sorgebarn äntligen rätt? Snackar om Atlanta som fått välja i början av draften så länge som jag minns. Dock blir de aldrig bättre. Ewander Kane känns intressant, dock är det frågan om han kommer kunna lyfta ett lag på sikt?

Vilken jäkla match det var igår har inte hämtat mig ännu.

Har fortsatt att skrapa fönster idag på förmiddagen, var halvtungt att gå upp kan jag meddela. Idag var vi förstärkte av ett proffs nämligen assistent Coach, Fredrik.

Kommer inte bli helt ledsen om 15 minuter då bussen är inne i Växjö och man kan plocka fram grillen =) Kommer att sova hos Choobacka inatt då jag är mellan två lägenheter och ingen av dem är direkt beboelig

Framme hemma hos Choobacka efter mycket om och men, de där15 minuterna blev två timmar, men nu ska det ut och njutas =) Vi hörs folket.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar