onsdag 10 juni 2009

Onsdag

Det tokregnar verkligen ute, låter som om fönsterblecket ska rasa ner snarast. Sveriges näst regnigaste har visat sig från sin bästa sida igen.

Sitter och försöker få ordning på en liten grej i skolan. Det är alltid skönt att fixa allting innan man åker hem till Åseda, detta verkar nu bli på torsdag eller fredag. Blev helt klara med Marias lägenhet igår, kan ju säga som så att jag är glad över att bara ha en etta att städa och inte som i hennes fall en trea.

Vad händer annars, Sverige-Malta på Ullevi ikväll. Måste säga att jag känner mig sådär lagom upphetsad. Håller också med Mats Olsson i det han skriver om Lagerbäck. Han skulle ha slutat efter VM2006 nu kan han få hålla på tills EM hoppet är helt släckt.

Johan Markusson och Lakers är helt överrens om en förlängning efter Johans höft operation. En bulldoser med en hel del känsla, en skadefri Markusson är en av mina absoluta favorit spelare. Det är just det med skadorna, med den spelstilen blir man lätt skadad, men det är bara att hoppas att kroppen håller ihop.

Vissa skriver i gästboken att de börjar bli oroliga, över vadå? Det ska in fem-sex spelare till innan truppen är komplett, förhoppningsvis är Martin, Ivar och Jonte tre av dem. Efter det återstår bara två-tre spelare. Vid den här tiden förra året, var bl a inte Martin, Ryssen, David, Ivar och G klara. De fem var bland våra absoluta toppar. fem-sex platser så här tidigt på sommaren är ju ingenting för ett div2 lag. Kolla runt på andra lags hemsidor så kan ni bli riktigt oroliga i vissa fall.
Alla som det samtalas med har olika datum då de ska lämna besked, det kommer att hända saker snart. Spelare som Martin, Sebbe, Henke och Jonte är med och tränar så blir det spel så är de förberedda fysiskt sett.

Det går alltid att hitta spelare, men att hämta utfyllnadsspelare utifrån är helt meningslöst. Man kan ju göra som Nässjö och hämta tre J-18 spelare som tillsammans gjorde en (1) poäng efter jul. Nu är inte poäng allt (vilket är tur för mig) men då två av dem är forwards låter det inte så bra.

Ska glida bort till biblioteket efter lunch med Choobacka, lika bra att köra efter lunch när han är inblandad =)

Har också blivit extremt bortskämd då det gäller matlagning, antingen att Maria har lagat eller att hon har hjälpt mig. Variationen och kvalitén har ökat ganska mycket, men nu är hon på Gotland, tur att man åker hem till mamma om ett par dagar =)

Har dessutom börjat plocka lite i min egna lägenhet, det är en etta på 27,4 kvadrat, men fy fan vad grejer man har. Som tur är har jag till mitten av augusti på mig att bli av med alla grejerna =)

Nu ska det fixas lunch

/#8

3 kommentarer:

  1. Fortsätt du att försvara lagbygget. Vad har kommit till, en 87 och två 89:or inte en chans att det spelar någon avgörande roll i tvåan. Ni kommer åka ut med dunder och brak, vi kommer åka åttor runt dig och de andra i Åseda.. Nässjö är dåliga, men ni är sjukt mycket sömre

    SvaraRadera
  2. Vad betyder 'sömre'? Nåväl.
    På Gotland är det sol, men ingen är väl förvånad ;) Själv har jag kommit hem till en lillebror som, istället för dig, nu blir bortskämd med min goda mat. Han är dock betydligt mer otacksam, inte okej.
    Vi flyttfixar lite hos dig efter Midsommar tycker jag. Hörs ikväll! Klump ;)

    SvaraRadera
  3. Han som skrev första kommentaren vet nog inte vad han pratar om :D Men iallfall så behövs det 2 bra backar som håller hög standard i division 2.

    SvaraRadera