tisdag 16 juni 2009

Bättre

Mår mycket bättre idag, lite snorig fortfarande men skallen är med mig idag. Var ute och tassade ett varv med lillebror innan. Kändes bra så det är inte omöjligt att det blir ett litet varv i löpspåret ikväll.

Hoppas att alla har överseende med att vissa inlägg inte innehåller speciellt mycket hockey? Det är sommar och det händer inte så jäkla mycket just nu. Kommer att blanda in lite hockey här och där =)

Ska bli spännande att se om HV plockar hem Anders Eriksson från AHL eller om de hämtar in en utlänning istället för Mikko Louma. Han måste ersättas, bästa back i de tre senaste slutspelen. Linköping hade vunnit guld för tre år sedan om inte han gått sönder.

Blev inte så mycket reaktioner på min lilla attack igår, om att vi inte kommer plocka in två backar med betalt. Det tycker jag är bra. Som sagt så är det inte min sak att ta ut laget, så jag kommer inte heller skriva här vilka som tar de sista platserna innan det är bekräftat.

Igår kikade jag på Italien-Usa, sådär match i låg tempo. I 60 minuter, när Rossi väl kom in hände det saker direkt.

Ikväll blir det fotboll, Sverige-Vitryssland. Vet inte vad man ska ha för förväntningar på Sverige egentligen, men hemmaplan, en jäkla massa medieutrymme. Så visst tycker man att laget borde kunna snubbla sig till semifinal då? Ska det bli så måste det bli seger idag. Rasmus Elm kommer förhoppningsvis att dominera.

Sitter och försöker fixa till alla mina sjuttioelva listor på Sportify. Av någon anledning så blir alltid 80% av låtarna samma oavsett vad som var grundtanken med listan från början. Green day snubblar alltid in, lite Offspring, Maiden, Coldplay och Thåström. En konstig blandning kan tyckas, men Green day är bara bäst även om de såg sitt bästa med Nimrod (97) och Dookie (03) så är de fortfarande bäst. Nya plattan rekomendeas också skarpt.

Med tanke på hur jag bruka rösta i olika val, borde man kanske inte gilla Thåström. Dock är han enligt mig bäst i Sverige på formulera texter och på att vara bitter. Bitter musik är nästan alltid bra. Brevet till 10:e våningen är poesi.

Nu lite GTA IV

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar