söndag 14 juni 2009

Söndag

Gled hem från bror min vid 02.00 inatt efter en mycket trevlig afton med god mat och där alla sex bidrog i köket. Vissa fick lite lättare uppgifter, andra lite svårare =) Mycket lyckat blev det dock. Upp vid 08 idag för promenad med mor och far, ska försöka att gå mycket nu om morgnarna, ska kasta av två-tre kilo på magen =)

För alla er som har en timme över och är intresserade av elitserien, rekommenderas Wikegårds blogg En ganska genomgående analys av alla lagen och med ett extra fokus på målvakterna. Mycket snack om att Elitserien tappar mark, dock är känns flertalet lag bättre en förra året. HV 71 kommer bli sjukt jobbiga att möta och
Oskar Sundh har jag precis som Wikegård ett väldigt gott öga till, för att inte snacka Per Ledin. Linköping, Frölunda, Luleå, Skellefteå och HV blir bättre, Färjestad blir inte mycket sämre.

Han kommer även att köra samma genomgång med Allsvenskan, något jag verkligen ser fram emot.

Har länge saknat min förrådsnyckel efter en utlåning till Choobacka. Nu har han hittat den hängandes på anslagstavlan i hans trappuppgång :S, för att citera Maria, den mannen alltså.

Går in i en lite ny fas i träningen imorgon, blir att försöka få upp speeden i alla övningar och löpningar efter att ha kört lite längre och tyngre tidigare. Jag måste få upp min snabbhet lite för att kunna prestera på den nivån jag vill till hösten.

Sms:ade lite med Åberg häromdagen, där jag krävde att han skulle spela. Klockren karraktärsspelare, ingen pucktrollare, men en djävulsk inställning och smäller mer en gärna på. Plus, att annars riskerar jag att hamna jämte någon nykomling. Typ Markus eller Emil, lite smårysningar vid tanken =) Han verkade faktiskt inte helt oäven, dock är det ju den där jäkla fotbollen. Att vi börjar serien redan sjunde oktober i år, gör det jäkligt svårt för de som spelar fotboll att hinna komma iform. Plus att man vill gärna se att truppen är komplett redan när vi går på i augusti, att komma en månad senare känns väldigt svårt.

Nu lite lek med lillebror.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar