måndag 15 juni 2009

Nästan sjuk

Jag är nu så nära sjuk som jag kan komma. Jag blir i princip aldrig sjuk, hade en sjukvecka i december förra året, annars var det nog i årskurs fem senast. Nu är det dock nära, blir ipren och c-vitaminer chocker hela dagen.

Anna Nordqvist (who?) gick inatt ut och sopade hem LPGA mästerskapen. Kan väl aldrig säga att jag varit sådär jätteintresserad av damgolf, men tycker alltid att det är häftig när det kommer någon från ingenstans och bara är bäst.

Rykterna gick inatt om att Lakers gjort klart med sin center. Det ryktas också om att han ska vara väldigt bra. Jag har ett par personer i Växjö som berättar när saker är på gång. Två av dem har nog aldrig haft rätt =) men den tredje har alltid rätt, sitter på en jäkla insider Det är en utländsk spelare och han kommer vara klassen bättre en Ström. Känns som att om det ska bli kvalserien så behöver han vara riktigt bra. Att det blir just kvalserien är också väldigt viktigt för att kunna behålla nyckelspelarna fram tills den nya arenan är på plats. Det är först då som man på ett realistiskt sätt kan börja sikta emot Elitserien.

Kikade igår på Nya Zeeland-Spanien, inte mycket till match, om man gillar spänning. Dock oavsett kvalitén på motståndet så blir man konstant imponerad av Spaniens sätt att spela fotboll. Folk får säga vad de vill, men Xavi är världens bäste fotbollsspelare. Hans sätt att fördela bollen, att alltid ha tid, att låta laget vila med boll är magiskt. Xavi före Christiano sjudagar i veckan. Nu inte sagt att Christiano är dålig på något sätt.

Torres avslut igår, var inte heller helt värdelösa =)

Ikväll är det 800x12 som gäller på träningen, vet inte om jag dyker upp, känns inte så troligt just nu. Ska dock försöka in i det sista. Känns extra surt att bli krasslig nu, när man är inne i träningen och har fått fungerade rutiner. Räknar med mycket folk ikväll.

Ska ut på lite äventyr med lillebror nu.

/#8

2 kommentarer: