lördag 2 januari 2010

Årets första träning

Kom hem för ett par timmar sedan efter att ha genomfört årets första träning, jag gick för fullt idag och bildade ett ruskigt snabbt backpar med David. Att se oss på isen måste varit lite som att ha ett backpar med Mike Green och Tobias Enström =)

Kändes faktiskt riktigt bra, dock kommer jag inte att spela imorgon mot Alvesta borta (nedsläpp 16.00) utan istället vila till måndag och sen köra fullt hela veckan och sen är det upp till coach hur många minuter det blir på fredag.

Träningen i övrigt var lite halvtung och inget konstigt med det, då det tydligen var nyårsafton härom dagen. Alla krigade dock på bra. På träningen saknades
Markus, G och Danne, men de två förstämda kommer vara med imorgon.

Ska för övrigt bli väldigt intressant att kolla på matchen, då snacket går lite om att den södra seriens topplag ska vara lite vassare en i vår serie. Hur det är med det lär vi inte få veta imorgon heller då det är en tärningsmatch, men ett visst hum om hur det ligger till kommer man trots allt att få.

Ett inför reportage kommer imorgon.

--------------------------------------------------------------------------------

Arsenal har förlängt kontraktet med Diaby. Hade det varit inför säsongen hade jag varit lite tveksam, men säsongens insatser speciellt mot United Old Trafford och mot Aston VillaEmirates har fått mig övertygad om att han är en man för startelvan sju dagar i veckan. Hur långt kontraktet sträcker sig får man som alltid när det gäller Arsenal inte veta, men jag skulle tippa på 2013-14 någonstans.

Nu väntar jag bara på att Gallas ska krita på ett nytt kontrakt.

Även
Henri Lansbury har skrivit på ett långtidskontrakt, denna säsongen har han varit utlånad till Watford och enligt uppgift gjort det mycket bra. Jag har bara sett honom i aktion två ggr, men då imponerats av honom. Kreativ och bra speed.

--------------------------------------------------------------------------------------

Mårts är lite halvkaxig när han uttalar sig om att han gärna möter USA i semifinalen för att få känna på transatlantisk hockey. Jag gillar att han säger så, han visar med all tydlighet att det bara final som gäller och efter det gruppspelet kan man inte ha lägre förväntningar. Trots att Markström varit riktigt bra så måste jag säga att jag är lite besviken på Finland och Ryssland, även om inget är avgjort ännu.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Den stora snackisen annars är givetvis att inte Mike Green kom med i Canadas OS-lag. Tittar man till spetskompetens så borde han varit given, det finns helt ingen bättre offensiv hockeyback i världen. Dock är det självklart som så att Yzerman och Babcock känner att man har nästan lika bra backar framåt, men som också är stabilare bakåt.

Laget
Canada blir bättre och stabilare utan Green.

Nu ska jag kika på lite skidor.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar