måndag 4 januari 2010

Mosig

Sitter i soffan och känner mig ganska mosig och framförallt väldigt nöjd med att man var uppe och tittade på USA-Sverige inatt. Det snackas en hel del om dålig domare, glöm det. Sverige hade egentligen bara två spelare som gjorde sin bästa match i turneringen inatt, Anton Lander och Oliver Ekman-Larsson. Det var de två som ville mest i Sverige.

Hur man en försöker prata bort en förlust och ja
USA var bra. Det får aldrig bli så att en grovjobbande tvåvägscenter som har skrivit tredjecenter i pannan resten av karriären, leder den kedja som är det enda riktiga hotet offensivt.

För er som tror att jag nedvärderar
Lander med min beskrivning så är det bara att tänka om, finns få spelartyper jag värdesätter mer i ett hockeylag

Sen kan man klaga och gnälla till höger och vänster på utespelarna, men ändå slutar det med att man sitter och funderar på varför
Markström släpper in 3-2 målet, han släpper inte fem av 1000 därifrån med frisikt.

Att fortsatt förtroende hos tränaren trots att man underpresterar det grövsta inte alltid leder till att spelaren i fråga kommer upp stort, lex
Rundblad.

------------------------------------------------------------------------------

Lite mer om Alvesta matchen igår, Anton och Martin var de som gjorde målen. Anton gjorde ett typiskt Anton mål där han tog den jobbiga vägen in framför mål, skar in framför backen och gjorde mål. Martins mål var ett riktigt slumpmål som studsade in på något konstigt vänster.

Kommer inte ihåg exakt vad skotten blev, men typ 35-26 till Alvesta skulle jag tippa på.

Då ska man betänka att många av skotten från båda håll kom i bra lägen, bra målvaktsspel från båda lagen, skillnaden var dock att
Alvestas målvakt Filip Brandeth, stod hela matchen och han släppte lite fler farliga returer.

Frågan är om det nästan inte var mer personer med
Åseda anknytning på läkaren?

Mannen i vit jacka som höll på Alvesta och som stod närmast entrén på läktaren, vilken stjärna, jag hade skämts ihjäl om vi haft en människa som varit i närheten av det beteendet i vår ishall.

---------------------------------------------------------------------------------

2-1 seger igår efter att Ramsey och Eduardo gjort målen ganska sent in i 2:a halvlek. Båda målen var riktigt snygga och speciellt Ramseys var en delikatess.

Då de hade den dåliga smaken att spela i princip samtidigt som grabbarna spelade i
Alvesta, måste jag medge att jag inte såg matchen. Tänker faktiskt för en gångs skull inte se om matchen utan nöjer mig med Arsenal-Bolton på onsdag.

----------------------------------------------------------------------------------

Seger mot Björklöven igår för Lakers med 5-3, men det alla snackar om på stan idag är ögonskadan på Lundbohm. Det såg inte alls bra ut när jag rullade reprisbilderna om och om igen och jag tror att Lövenkillen som fick upp sin klubba sover riktigt dåligt ett tag fram över.

Då det är för mycket blod runt om ögat så går det inte att undersöka det förrän om ett par dagar, det är bara att hoppas på det bästa.

----------------------------------------------------------------------------------

Träning ikväll, med fullt fokus på Boro matchen på fredag. Jag hoppas att alla i laget känner tillförsikt efter insatsen igår, det fick i.a.f mig riktigt laddad från läktaren.

Hade inte riktigt full koll på vilka som skulle missa matchen igår, men idag går Markus och Ryssen igång och tränar igen. Då ska det bara vara Danne och Gabor som inte kommer att träna ikväll.

Kan också nämna att Motala hämtar tillbaks Christoffer Löfgren från Kalmar, där han producerat duktigt med poäng under säsongen.

Nu ska jag ut ett varv i det grådisiga vädret.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar