tisdag 26 januari 2010

Tisdag

Precis hemkommen efter veckans andra träning, en bra och fokuserad sådan, med bra fart. Det är kul att se att det glöder och brinner hos alla, inte för att vi i laget skulle tolerera något annat, men iaf =)Ett ganska kort pass men, med hög intensitet. En hel del tempo och sen lite PP. Power Play som varit riktigt bra de sista matcher, men tyvärr med ett litet bakslag mot Linköping där det kärvade lite, men förhoppningsvis är vi tillbaks imorgon mot Dalen.

Adam är skadad och saknas annars är truppen densamma som de senaste matcherna om ingen insjuknar under natten. Även ett litet frågetecken för Koma som dras med en liten skada.

Vad händer i pingisturneringen egentligen? Favoritfall efter favoritfall, både
jag och Anton har redan åkt ut, förra gången det begav sig var vi i final och vi är bara inne i tredje omgången :S. Jag åkte ut mot Tex som egentligen vann på fusk, han använde nämligen inte bara sin forehand när han servade utan också i själva spelet :S. Får man det? Vi måste få klarhet i det här, det kan ju inte stämma. Jag menar alla andra i laget spelar konstant backhand. Vet inte ens om han kan skylla detta på att han är ny =)

Hoppas på mycket folk imorgon och det borde inte vara omöjligt efter att vi spelat riktigt bra hemma den senaste tiden.

--------------------------------------------------------------------------

Annars idag har jag hunnit med att vara i skolan och haft två föreläsning. Affärssystem och Statistik, två ganska viktiga saker, menar lärarna. När jag kom hem så stod middagen mer eller mindre på bordet, jag har det lite bättre än jag förtjänar det.

Efter maten hann jag även med att följa turerna runt
Fulham försvararen Chris Smalling. Först kom det uppgifter om att han var mer eller mindre klar för United, men nu har tydligen Fulham även accepterat Arsenals bud på åtta miljoner pund. Hade jag varit Smalling hade jag valt Arsenal, inte bara för att jag håller på Arsenal, utan mer för utsikterna för spel är ganska mycket större.

Jag misstänker att
Vidic kommer att lämna United, men de har Evans på tur som kommer bilda mittbackspar med Ferdinand. I Arsenal skulle han senast till säsongen 2011-12 ta över efter Gallas, förmodligen tidigare och då få bilda mittlås med Vermaelen. Bänken eller planen? Hans val.

Nu lite TV.

/#8

2 kommentarer:

  1. Jag hade nog valt United ändå. Med tanke på Ferdinands skadebekymmer som verkar bli mer tilltagande med åren så finns det nog en god chans till speltid.

    Dessutom har Wenger visat att han inte är att lita på då han beslutat att ge gnällas ett längre kontrakt och bryta sin policy med ett år i taget för "gubbar".

    Summa sumarum är att Smalling gör bäst i att stanna hos Roy i Fulham. Men om han nu ska flytta så bör det bli till United. Håller du inte med =)

    SvaraRadera
  2. Haha jo egentligen =)

    Fast det jag funderar mest kring är att jag bara sett Smalling riktigt bra i en match och det var mot Chelsea, så då vet man ju inte hur han håller mot bra lag =)

    Sen är nog tanken med Gallas att han är tänkt som startspelare ett år till och sen som en rutinerad backup säsong två. Dock har jag svårt att se Gallas i den rollen, så jag skulle nog bara skriva ett år med honom.

    SvaraRadera