tisdag 12 januari 2010

Boendekaos

Jag lever i ett kaos, en person flyttar in och två flyttar ut. Lådor överallt, böcker, skivor och filmer i en enda stor röra. På fredag är vi bara två kvar och då kommer det bli lite ordning på livet igen, fram tills dess kaos. Dock passar vi på att ha jäkligt roligt under tiden så det går absolut ingen nöd på mig.

Träning igår, modell tyngre, tunga ben som bara skrek efter varje skär, men trots det en känsla av att det var skönt att vara där. Skönt att köra ut allt slagg i benen, men det viktigaste av allt hockey är fortfarande tokskoj. Det är en känsla jag aldrig trodde att man kunde känna efter ett par förluster, men jag har gett mig fan på att jag ska spela hockey i div2 nästa säsong med
Åseda. Den känslan är manisk, men också magisk då den får en att uppbåda allt man har i sig.

David har kommit in med energi i laget, efter att alla körde fast lite så var det viktigt att få in en sådan spelare. Vad som helst kan trilla ur den munnen, från ingenstans och det gör att stämningen är som den ska vara, fokus, men i nästa sekund kan alla bryta ihop p.g.a vad en 33 årig gubbe från Hovmantorp vräker ur sig =)

G som förmodligen skulle må bra av att byta immunförsvar missade träningen igår, men kommer förmodligen att träna ikväll.

En annan sak som var riktigt viktig igår var
Fernqvist sätt innan träningen. Han har inte gett upp det här, han tror och det smittar verkligen av sig.

Träning ikväll igen och mycket PP kan jag tänka mig, säkert lite uppspel och spelvändningar. Då det är en mycket viktig match imorgon mot
Ulricehamn, ett bra lag som dock ligger riktigt risigt till och som mycket väl kan bli tvungna att kvala sig kvar. Mer om det imorgon.

----------------------------------------------------------------------------

Toppmatcherna avlöper varandra för Lakers, starkt att man inte förlorat någon av dem under ordinarie tid, men att bara ta enpoängare är sådär. Dock är AIK och Malmö två lag där det är legitimt med sådana resultat. Ny tuff match ikväll mot Mora och det hade varit grymt om Thalberg kunde stå på huvudet i sin debut och vinna matchen åt Växjö.

Väldigt intressant att Lakers letar lägenhet till Christopher Liljewall. En spelare som borde ha bra förutsättningar att tillföra en hel del under resten av säsongen.

-------------------------------------------------------------------------------

Har turen att vara ledig både idag och imorgon från skolan och det drar inte igång på riktigt förrän nästa vecka.

Nu ska jag umgås lite.

/#8

1 kommentar:

  1. Tag fram "järnspisarna" till ikväll och kör över dom. Ikväll blir det vinst.

    //Patrik E

    SvaraRadera