torsdag 14 januari 2010

Seger

Har haft lite Internet strul därav inget bloggande förrän nu och det kan mycket väl vara som så att det kommer att strula lite under ett par dagar, men jag ska försöka hålla igång bloggen borta i skolan.

Seger igår efter en av få matcher där jag tycker att alla femmorna har funkat och verkligen bidragit med något. Annars har våra problem varit att ha igång alla femmor på ett bra sätt vid varje match. Igår var det inte så utan alla gick ut och körde och gjorde det bra. Alla tre formationerna gjorde också mål, viktigt. Vi hade pratat mycket innan matchen om att vara rakare och att spela med högre fart och det tycker jag många ggr märktes under matchen, då vi kom ur trånga situationer på ett bättre sätt.

Vi började riktigt bra och fick tryck på
Ulricehamn direkt och om man bortser från de första fem minuterna i andra tycker jag aldrig att vi släppte det trycket utan vi var det bättre LAGET. Ulricehamn har ett par riktigt bra spelare, som är bra på att bära puck, men då vi var väldigt bra samlade så fick de lita väldigt mycket till sitt PP. Undertecknad var väldigt sugen på att hjälpa dem så givetvis styrde jag in deras 2-1 reducering. Som tur var hade jag en assist fram till Antons 2-0 mål så nästan så att man spelade 1-1 med sig själv =)

Andra perioden inleder vi med lite problem, men det sköna igår var att vi hela tiden svarade när de gjorde mål istället som i många matcher bli mer eller mindre paralyserade. Speciellt fjärde målet som
Markus gör är riktigt snyggt efter en lång puck av David till Ryssen som håller i och väntar in Markus som blir helt fri och skjuter distinkt in pucken. 4-2 var ganska rättvist efter två perioder, vi hade de klart bästa lägena medan Ulricehamn hade lite mer av spelet i andra perioden.

Sen i tredje blir det ett krig, tycker att vi håller uppe spelet bra ganska långt in i perioden och i slutet av den samma så är vi riktiga heta och vinner alla viktiga puckar framför eget mål.

Vi var klart värda två poäng.

Alex gör sin klart bästa match efter skadan och är riktigt bra.

Säsongens bästa backspel!

David Persson!

Nu vilar vi idag och sen kör vi på fredag med fullt fokus på
Finspång borta på söndag som också är den sista matchen i tredje omgången.

Nu ska jag plugga lite.

/#8

2 kommentarer:

  1. Sluta nu! Så bra har inte David varit. Han går in på 4 backar men tycker att han kommer på efter hand i egen zon. Finns bättre backar i laget! Bra laginsats igår!

    SvaraRadera
  2. Vad ska jag sluta med? Tycker att han var ruskigt bra igår, assist till Håkans och Markus mål, passade Green till ett friläge och var bra i övrigt också, speciellt i box play.

    Kan du inte se vad han har kommit in och bidragit med så kan jag inte göra så mycket åt saken.

    Helt klart ening med dig att det var en laginsats, tycker att backspelet var säsongens bästa över lag. Alex var riktigt bra och anfallsspelet flöt på bra.

    SvaraRadera