torsdag 28 januari 2010

Seger

En lite lugnare dag idag, det behövs efter att man i vanlig ordning har sovit dåligt inatt, alltid så efter match. Hela matchens ska gås igenom i huvudet, allt man gjort bra och dåligt, andra resultat i serien, hur tabellen ser ut, möjligheter till att avancera osv. Sjuk javisst, men det är svårt att stänga av den grubblande delen av skallen.

Matchen igår, går verkligen inte till historien, vill nog hävda att det är en av våra tre sämsta insatser i år. Trots det 5-0, två poäng och
Tex fick hålla nollan. Dalen skapar egentligen ingenting själva utan det är de gånger som vi bjuder dem på ytor som de klarar skapa några lägen alls. Vet att de saknade väldigt många spelare igår och då är det givetvis väldigt svårt att bjuda upp, men om de nu skulle mobilisera till någon match så borde det varit mot oss? Kan jag tycka. Hur eller hur så är det oftast svårt att driva tempo när bara ett lag vill, dock tycker jag att vi faller in i deras spel lite väl mycket.

Vi gör dock ett par snygga Power Play mål och det är skönt för självförtroendet där, vi luftar också alla i laget i matchen även om
Krille fick kliva av redan efter två byten. Efter att han slagit i isen illa enligt Olsson? Frågan är ju dock hur hamnade där? Det är väldigt sällan som någon börjar blöda kraftigt av en axel, klubba-armbåge-handske är ganska mycket mer vanligt.

Som sagt två poäng är två poäng och alla andra resultat gick vår väg igår, det är bara hoppas att det fortsätter så.

----------------------------------------------------------------------------

Johan Davidsson stannar i HV i fem år till, viktigt och lite oväntat även om jag inte borde vara förvånad. Jag och många med mig hade räknat med att spelare som Davidsson, Liv, Petrasek och Melin skulle lämna HV efter säsongen för en säsong i Ryssland och sen när framtiden är tryggad komma hem och avsluta karriären i HV. Med Davidsson på plats kanske någon av de andra också stannar? Det hade varit guldvärt att slippa gå igenom det Färjestad går igenom i år att för många kulturbärare lämnar samtidigt.

--------------------------------------------------------------------------------

Kryss borta mot Villa och fyra av sex poäng tagna mot dem är ett bra facit som jag är nöjd med. Det jobbiga är dock att det kanske kommer krävas minst fyra poäng, kanske sex i de kommande två matcherna och jag har svårt att se det hända. United hemma och Chelsea borta kan lika gärna bli noll poäng.

Vermaelen förmodligen borta resten av säsongen, därav min osäkerhet på några poäng.

Håller verkligen
Sol Cambpell i de två matcherna? Jag hoppas det...

-----------------------------------------------------------------------------------

Ruskigt viktig seger för Lakers borta mot Bofors igår, jag kunde inte riktigt se den komma, men blev desto gladare av det faktiskt hände.

Var det beskedet om att
Lundbohm förmodligen missar resten av säsongen som fick igång laget. Känslan av att det är vi som måste fixa det här, han kommer inte att frälsa oss? Vad vet jag...

Nu ska ja laga mat.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar