onsdag 30 december 2009

Årets sista träning!

Vilken dag!

När såg man solen på riktigt senast? Idag har den varit framme hela dagen. Tvättar lite nu, men kom annars precis hem från en liten promenad i solen,
Mando Diao i lurarna och det fanns inte mycket man kunde klaga på just då.

Igår kände jag mig riktigt vuxen då jag spenderade en halv dag med att titta på och provsitta/ligga i olika soffor. Hittade en riktigt fin så det blir en investering nästa vecka.

-------------------------------------------------------------------------------

Idag är det dags för årets sista träning
, det har varit ett riktigt bra år för oss. Där givetvis avancemanget till div2 slår allt annat. Efter den knackiga starten vi fick i serien i höstas så känns det äntligen som om laget är på rätt spår igen och 2010 kan nog bli väldigt bra och spännande för alla som är involverade i Åsedahockey.

Jag var med första halvtimmen på isen i måndags och det kändes faktiskt väldigt bra, mycket bättre, än de tidigare passen jag har försökt mig på. Efter det var det mest kampövningar så då gick jag in på gymmet istället

Emil Johansson gjorde sin första (absolut inte sista) a-lagsträning i måndags. Får han vara skadefri så kan han gå precis så långt som han själv vill.

Vad jag kan komma på så är det bara Stor-Green (Håkan med, men en säsong i Boro) i dagens trupp som spelat under alla säsonger på 2000-talet, bra jobbat Carlsson.

Attans med att man inte var lite äldre så att man inte fick spela ett helt decennium, till mångas lycka så kan jag nästan utlova att det inte blir 10 säsonger till.

--------------------------------------------------------------------------

Bra match av Sverige inatt mot Ryssland (4-1 seger), dock hade det förmodligen blivit förlust om man spelat på samma sätt mot Canada. Det var väldigt slarvigt stundtals, men Markström var riktigt bra och första linan var i perioder i matcher riktigt jäkla bra.

Finns det något lag som har en bättre tredjekedja?
Lander, Silfverberg och Rödin. Fortsätter de två sistnämnda vara lika bra så är det nästan så att man måste överväga att börja hålla lite på Brynäs, ruskigt bra driv i två riktningar för båda de grabbarna.

Nu har jag dålig koll på
Rödin, men när man se honom nu så är det lite märkligt att han varit utlånad till Mora.

Dock var en viss
Tedenby utlånad till Oskarshamn förra året, för att sen var en av slutspelets bästa spelare.

------------------------------------------------------------------------------

Viktig och ganska tuff match för Arsenal idag. Visst Portsmouth ligger sist, men har ryckt upp sig ganska så mycket sedan Avram Grant tillträdde som Manager. Sen gör Arsenals alla skador att man inte kan rotera laget så mycket just nu vilket är ett stort problem då matcherna duggar tätt så här års.

Fabregas lär inte spela, Bendtner, Van Persie, Denilsson, Clishy, Rosicky och Eboue kommer också att missa matchen, vilket borde ge detta lag,

Almunia
Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore
Song-Daiby-Nasri (Ramsey)
Walcott (Nasri)-Eduardo-Arshavin

Ett väldigt bra lag, men bänken är väldigt tunn och snart sticker
Song till Afrikanska mästerskapen. Trots det tycket jag inte att Wenger ska köpa något i januari, förutsatt att det inte är en ung mittback, som kan ta över Gallas plats på sikt, men som samtidigt är bra nog för att kunna spela redan nu. De spelarna växer inte på träd.

Att värva en ny mittfältare eller forward känns bara idiotiskt, förutsatt att inte någon av de befintliga är på väg bort, att sitta på en jättetrupp där för bra spelare får spela för lite tror jag inte är en lösning på någonting.

Givetvis skulle jag ta en spelare som
Dzeko till Arsenal alla dagar i veckan, men dels är det inte realistiskt och dels så skulle det ge för många bra anfallare om ett par månader. Man måste titta lite långsiktigt, jag är helt övertygad om att Arsenal kommer att regera världen om två år varför rasera det? För en ligatitel denna säsongen? Då tar jag hellre tre på fem säsonger....

----------------------------------------------------------------------------------

Ik70-Lakers ikväll, tittar man i tabellen så borde matchen redan vara avgjord, men så lätt är det inte. Just mot Oskarshamn känns det som Växjö oftast har haft svårt.

Dock saknas Rautio i Oskarhamn, helt sjukt att han har en räddningsprocent på över 92, när laget ligger sist, så det blir Axel Brage (förra året i Lakers) som vaktar kassen istället, ett klart avbräck. Lakers saknar Fasth och Tsimikalis annars är det helt ordinarie lag som mönstras.

Thalberg till lakers? en bra målvakt som dock verkar ha svårt att hålla en jämn nivå. Jag skulle inte säga nej till honom.

Nu ska jag hämta tvätten.

/#8

2 kommentarer:

  1. Varför så mycket Arsenal? Trodde att detta var en hockeyblogg?

    Vi bryr oss inte om Växjö Fakers heller.

    Du skriver bra, men skriv om sådant som vi vill läsa istället.

    SvaraRadera
  2. Det är en hockeyblogg, dock är det mest min blogg =)

    Vad ni vill läsa vet jag faktiskt inte, då det inte förekommer jättemycket kommentarer i bloggen.

    Arsenal är efter ett fåtal personer det viktigaste i mitt liv, så att det står om dem får du och ni andra helt enkelt stå ut med om ni vill fortsätta läsa min blogg.

    SvaraRadera