onsdag 21 juli 2010

Ledig?

Har börjat dagen med en promenad runt mina båda grannsjöar(7.5-8KM) efter det frukost, städning, diskning och just nu har jag precis börjat tvätta, så det känns ännu inte som om semestern har påbörjats.

---

Dock blir det annat senare idag då
Maria ska ut med jobbet, då passar råttorna på att dansa, genom lite After-Work på stan uppföljt av ett varv till Markus.

---

Fick två störtsköna kommentarer på inlägget igår, tydligen var jag kritisk mot
Boro för att jag skrev hur många spelare alla lagen hade under kontrakt :S.

---

Legenden
Tomas Mitell har kritat på för ett år till med Enköping och deras chanser till att nå kvalserien mot Allsvenskan ökade med ett par%. Jag känner inte Tomas, jag har inte alla fakta, men jag tycker att det är jäkligt tråkigt att man aldrig fått se honom spela på en större scen än div1. Han är väldigt mycket för bra för att nöja sig med att spela där.

---

Mycket snack nu om att
NHL vill riva upp Kovaltjuks nya 17 års kontrakt med Devils. Det går inte och det vore jäkligt fel om de gjorde det, inte för att det inte är helt sjukt att man skriver så långa kontrakt utan för att man innan det nuvarande avtalet inom NHL som ska förhandlas om efter säsongen 2011-2012 är ändrat skulle ändra förutsättningarna och verkligen gynna de lagen som hunnit "fuska" innan Devils. Här skriver Robert Petterssonhockeysverige.se väldigt bra. Man kan liksom inte stoppa Kovaltjuks från att spela tills han är 44 när man tillåter Marian Hossa att spela tills han är 43. Båda fallen är lika sjuka, men man kan inte ändra regler under resans gång, tillåt "fusket" i två år till och sett sen maxgränser på antalet år kontraktet får vara baserat på hur gammal man är när man skriver på det.

---

Ännu ingen bekräftelse från
Arsenals sida kring att de sålt Eduardo, men att så är fallet står helt klart. Med en förmodad starttrio på topp i form av Arshavin-Chamakh-Van Persie och med Nasri-Bendtner-Walcott som andra alternativ som går före så kan jag inte se varför han ska vara kvar i Arsenal, varken för klubbens eller hans egen skull.

---

Första laget ut i min nedräkning inför hockeyallsvenskan har jag placerat på femte plats, dyker upp om några timmar.

---

Nu ska jag återgå till tvätten.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar