torsdag 8 juli 2010

Helgen närmar sig

Sommaravslutning på PG imorgon, kan man hoppas på en tårtbit? Dock ska jag jobba nästa vecka också innan jag har semester vecka 29-30, den kommer spenderas på Gotland, Öland och i Växjö så räkna med en levande blogg hela sommaren.

---

Sista träningen ikväll innan ett sommaruppehåll på ett par veckor från den gemensamma träningen, det är båda bra och dåligt. Förr var det alltid lätt att ge sig ut och träna utan att man behövde ha någon annan på plats, men numera är det alltid gött om man är ett gäng som kör, åtminstone ett par gånger i veckan och sen kan man ge sig ut själv ett par gånger.

---

Därför riktigt gött att vi är ett gäng som styrt upp lite innebandy träningar i
Växjö under Juli, alltid ett skönt avbrott.

---

Vimmerby ska endast värva en ytterforward till sen är det bara backsidan kvar, men de har just nu bara 10 forwards under kontrakt. Så antingen lär någon från förra året (Jaensson?) alternativt en junior ta den andra forwardsplatsen. Eller har jag tolkat det fel och det ska in en center också? Läsförståelse som alltid varit ett ämne som legat mig varm om hjärtat....

---

Anton Lagerqvist har kritat på ytterligare ett år med Boro, ytterforwarden som anslöt ifrån HA 74 inför förra säsongen. Anton är framförallt riktigt skridskostark och väldigt rivig på isen, helt klart en bra div2 spelare, utan att vara någon stjärna.

---

Mycket rykten runt
Tyringe, men ännu inget konkret. Hur eller hur så förväntar jag mig något riktigt bra och framförallt en förstacenter, de varken växer på träd eller är gratis.

---

Vad händer i
Alvesta? Fortfarande ihåligt på forwardssidan och ännu ingen underskrift ifrån Johan Carlsson, den känns väldigt viktig för Alvesta. Utöver det är frågan om Peter Andersson kommer spela eller bara vara tränare? Med Custemo på plats i båset så finns förmodligen utrymmet för Peter att spela annars skulle en riktigt bra ersättare vara en nödvändighet.

---

Är medveten om att jag skrivit väldigt lite om
Nässjö under sommaren, det beror mest på att jag vet väldigt lite om truppen (dåliga på att uppdatera hemsidan osv.), förutom att de tappat en av seriens bästa målvakter och ersatt med en som är snäppet ännu bättre.

---

Wenger är ute på Arsenals-hemsida och säger att han letar efter fler försvarare trots gårdagens värvning, det gillas. Dock räknar jag med en stabil spelare som kan tänka sig att vara backup, alltså en ersättare till Silvestre (gärna en eller två klasser bättre).

---

Nu ska jag kika på
Touren.

/#8

12 kommentarer:

  1. Vimmerby kommer plocka in en eller två riktiga klassbackar också. Tabellen? Lite tidigt, men så här tror jag,

    Vimmerby
    Ronneby
    Tyringe
    Boro
    Limhamn
    Helsingborg
    Alvesta
    Nässjö
    Värnamo
    Osby
    Jonstorp
    Åseda

    SvaraRadera
  2. Skriva lite lagom luddigt har alltid legat mig varmt om hjärtat...;-)

    SvaraRadera
  3. Hehe det kan vara så =)

    Alternativt att min hjärna vill att det ska vara på ett visst sätt och därav kan jag inte läsa korrekt.

    SvaraRadera
  4. jaensson går ju som center, och den största fisken kommer också (enligt vad jag hört) gå som center. hur som helst ett väldigt intressant lagbygge

    SvaraRadera
  5. blev lite konstigt där...sorry ta gärna bort

    SvaraRadera
  6. Hehe detta med läsförståelse igen =) Har inte skrivit vad Jaensson går som, men bra att du förtydligar.

    SvaraRadera
  7. Men är jaensson klar???

    SvaraRadera
  8. jag menar om han fortsätter, var lite otydlig där

    SvaraRadera
  9. Jaensson är ju "lite" mer än 100 div1 matcher som merit kanske? Men jag vet inte;)

    SvaraRadera
  10. Men nu blev det lite oklart igen. Ingen har påstått att jaensson skulle vara personen med ett hundratal div1 matcher, läs igen så kanske du förstår?

    SvaraRadera
  11. Vad jag älskar när förtydliganden bara gör allting ännu mer förvirrat...:-D

    SvaraRadera
  12. haha okej.
    Hört något löst rykte om Jaensson fortsätter eller lägger rören på hyllan??

    SvaraRadera