lördag 24 juli 2010

Fulltaligt

Hemma igen efter 26 timmar på resande fot, min inskränkta Gotländska till sambo hade aldrig sett Öland, så då båda var lediga igår så tog vi "världens mest omanliga bil" och tog ett varv över nästan hela ön, man blir en aningens trött av de där tripparna och vädret har knappast pigga upp.

---

Som alltid när man saknar internet så händer det saker. Igår hände det som så ofta tidigare under denna vår och sommar i
Vimmerby. Fick ett mess strax efter 15 igår där det stod att Jönsson och Sterner var på gång till Vimmerby. Vilka Jönsson och Sterner? Inte så lätt att kolla upp det utan internet eller minimal mottagning på mobilen.

---

Så det är först nu som jag fått koll på att det rör sig om
Östersundsspelarna Stefan Sterner och Johan Jönsson. Tungt div1 meriterade, starkt producerande och de kommer säkerligen göra sig riktigt bra i vår serie. Mer kan ni läsa på Vimmerbys hemsida eller i Vh-bloggen.

---

Det viktigaste för
Vimmerby blir nu enligt mig ett par saker, få alla att komma bra förberedda, visst det är "bara" div2, men tar vissa spelare för lätt på uppgiften så kommer vissa av dem klara sig bra i.a.f medan andra kommer få det riktigt tufft. Få ihop spelarna till ett lag och få dem att underordna sig de roller som de blir tilldelade. På forwardssidan kommer det bli trångt i de tre första kedjorna och det kommer bli extra trångt för de som tänkt sig spela Power Play.

---

Får de allt det att fungera så är det inget snack om att de har forwards bra nog för att utgöra ett riktigt stort hot för alla andra lagen i serien och för båda de div1 lagen som de kan komma att ställs emot i kvalet mot div1.

---

Senare idag kommer fortsättningen på det allsvenska tipset, näst på tur är laget som jag tror blir tvåa.

---

Sol Campbell är väldigt nära att förlänga med Arsenal. För ett år sedan hade jag sagt nej, nej vad händer, men med tanke på vilken pondus, vilket engagemang och jävlar anamma han kom in med och visade att vinna fortfarande är mer eller mindre allt, klart att han ska vara kvar. Med honom på plats så behövs trots allt ytterligare än ny mittback, förutsatt att Wenger inte tänker på Nordveit, vilket jag tror han gör, med andra ord det blir nog inga mer backar efter Campbell, men...

Snälla ge mig, oss och alla med lite känslor för klubben en ny målvakt.

---

Nu ska jag städa lite.

/#8

8 kommentarer:

  1. 1. Mora
    2. Växjö
    3. Örebro
    4. Leksand
    5. Rögle
    6. Malmö
    7. Almtuna
    8. Oskarshamn
    9. Bofors
    10. Västerås
    11. Tingsryd
    12. Borås
    13. Troja
    14. Sundsvall

    SvaraRadera
  2. Kommentera gärna, men kommentarerna om det allsvenska tipset ser jag helst i de inläggen där jag tippar, för att hålla de andra inläggen fria från olika tabelltips.

    SvaraRadera
  3. Du snackar mycket du, varför skulle inte Vimmerby få ihop det? Va`? Va? Just det ja du är bara avundsjuk för att inga riktiga div2 lag vill värva dig. Sämst på isen, botten på nätet, känns bra eller?

    SvaraRadera
  4. Vet att det lördag, men är det inte ett par timmar för tidigt för ett sådant inlägg?

    SvaraRadera
  5. Jävlas pajas, hävdar du att jag är full? Du är ju dum i hela huvudet fattar liksom ingenting. sluta spela sluta blogga och ALLA skulle bli så mycket lyckligare, helvete med

    SvaraRadera
  6. hög nivå på kommentarerna nu...
    forwardsidan håller ju div 1 klass, dock behöver man få in minst 1 riktigt bra back till men det tror jag kommer.
    hoppas på en genomgång av vår serie lite längre fram av dig victor.

    tack för en mycket bra och intressant blogg

    SvaraRadera
  7. Vimmerby-supporter24 juli 2010 kl. 18:05

    Bara att beklaga och be om ursäkt för att även vi tydligen har idioter i vår omgivning. Skit i honom!

    SvaraRadera
  8. Jag lovar jag kunde knappt brytt mig mindre, det är sommar, det är lördag (kanske beror på regnet?) och trots det så mår vissa inte riktigt bra, jag tar det.

    Till anonym så kan jag bara säga att det står dig fritt att sluta läsa min blogg när du vill. Tyvärr blir du nog tvungen att se mig spela om du inte bojkottar ditt lag när vi kommer på besök.

    Det beror lite på vad du menar med genomgång? Det kan tänkas att det kommer komma liten sammanfattning kring hur lagen värvat, lite kring målsättningen som de olika lagen har, men jag kommer inte tippa serien osv, ni förstår säkert varför.

    SvaraRadera