måndag 19 juli 2010

Lite extra jobb

Som den duktige och pengakåta (undrar vad som vägde tyngts :S) person jag är så valde jag att jobba idag och kommer även så att göra imorgon, trots att jag egentligen skulle varit ledig hela veckan, men det är ganska obra när man har obetald semester och helt tom på pengar.

---

Hade en riktigt bra helg på
Gotland, även om man kom hem ganska mycket trötta än när man tuffade över med båten.

---

4-0 till
Arsenal i premiären (inte för att det spelar någon roll) och det är riktigt underbart att säsongen har börjat, att man känner förväntan i luften och drömmarna känns ännu verkliga, vilket de också lär göra tills Drogba står för motståndet och gör sina två mål som han snart måste ha i snitt under sina matcher mot Arsenal, sjukt.

---

Boro är ännu utan tränare, ännu långt ifrån en komplett trupp, men förutom att man hade en tränare så här dags förra året så ser det nästan likadant ut iår, därav tror jag ännu att de kan få ihop det riktigt bra. Det är om jag fattat saken rätt saker på gång när det gäller tränarsidan.

---

Att
Koskinen har gått till Tyringe från Krif vet ni vid det här laget, men nu skrev någon att det ryktas om att Mikko Palotie ska gå samma väg, Palotie som var riktigt bra i Alvesta och så även måste ha varit i serien förra året då han nästa snittade 2p/match, men sedan hände något och istid och poäng blåste bort när det skulle avgöras, betänker man det så är han kanske inte rätt spelare om Tyringe vill till div1. Sen är frågan hur mycket det skulle rubba balansen i laget, Tyringe känns som det bäst byggda laget av de som lär husera i toppen, men att få in både Koskinen och Palotie är jag inte helt säker på skulle vara av gagn även om båda lär göra sina poäng.

---

Lägger ganska många timma just nu på engelska tidningar då alla
Premier League lagen börjat starta upp sina säsonger, därav inte så mycket hockeynytt idag, men på onsdag börjar min semester och då kommer det också märkas här i bloggen, räkna med riktigt bra snurr resten av veckan.

---

Nu ska jag ut och springa.

/#8

4 kommentarer:

  1. En liten färsk intervju med Tyringestränare.

    http://www.bluefoxes.nu/index.php?subaction=showfull&id=1279534443&archive=&start_from=&ucat=5&

    SvaraRadera
  2. Intressant läsning och det känns ju onekligen som om Palotie skulle passa in på den beskrivningen.

    Har inte tänkt på det tidigare, men satan vilka sköna matcher Tyringe inleder med, Vimmerby borta och sen Krif hemma, blir att spänna musklerna från start =)

    SvaraRadera
  3. http://sydostran.se/index.87639---1.html

    SvaraRadera
  4. AA såg det tidigare idag, men inte riktigt mitt upptagningsområde, sen gillar jag inte Leksands stil så de ska inte få för mycket medialt utrymme här =) Tycker det är riktigt dåligt av Leksand, om det var Olofström du tänkte på. Dock kommer de gå bom här om Söderström är den person han verkar vara.

    Om det gällde Krif så förväntar jag mig inget mindre än något riktigt bra =) Dock har de väldigt många nya (precis som mer eller mindre alla klubbar på vår nivå) och hur de får ihop laget blir viktigare än något annat.

    SvaraRadera