onsdag 7 juli 2010

Mycket nu.

Varför är det alltid som så att så fort man inte har tid att följa med i allt som händer? (vilket nästan aldrig händer) Då sker givetvis en rad intressanta grejer.

---

Idag har annars varit en dag där jag bittrat ganska mycket och allt inleddes av en väldigt banal sak. Varför har
Anna Ternheim gjort en cover på Shoreline? Vem har tillåtit henne att slakta ett av Broder Daniels större mästerverk?

Efter den upplevelsen var dagen dömd till att bli dålig.

---

Sista träningen imorgon innan ett lite sommaruppehåll från den gemensamma träningen, dock en väldigt viktig period. Missköter man träningen i juli så så har man lagt ner väldigt mycket tid mer eller mindre i onödan. Alla nyförvärven kommer vara på plats imorgon(?) efter vad jag har hört.

---

Detta med att
Henrik Klouman lämnar Boro för Dalen är givetvis en riktigt intressant händelse. Dels för att Boro tappar en av sina bästa spelare och dels för att Dalen får ett riktigt vasst nyförvärv.

---

Har nämligen ganska svårt att se att
Boro sitter på pengarna som krävs för att hitta en lika bra ersättare?

---

Fortsatt upprörda känslor i
Västervik efter Vimmerbys värvningar. Jag kan förstå dem till viss del att det måste kännas riktigt tungt, extra tungt med tanke på att spelarna väljer att gå ner en division. Att olika teorier om varför florerar ser jag inte heller som något konstigt. Dock så finns det gränser för allt och vissa kommentarer man läst är inte på något sätt okej, vilket också belyser ett stort problem inom idrotten idag, fans som tar saker lite för långt.

---

Vem är nu jag att sitta och säga vad som är att ta något för långt? Självklart inte min sak att avgöra var gränsen går, men ibland borde alla människor ta ett djupt andetag och verkligen fundera på vad de sitter ock skriver.

---

Petrasek är klar för Dynamo Minsk igen, mycket märkligt. Tänk om det var lite ordning i KHL, de skulle kunna bygga en bra mycket bättre liga då.

---


Dagens bästa och viktigaste händelse är givetvis att mittbacken
Laurent Koscielny äntligen är klar för Arsenal. Väldigt skönt och viktigt dock krävs det ytterligare minst en back, (oklart om Campbell stannar eller ej) men viktigaste av allt att det kommer in en ny målvakt. Koscielny är en högerfotad mittback vilket blir ett perfekt komplement till Vermaelens vänster. Dock har jag nästan enbart gått på referenser då jag säger att detta är en klockren värvning, har nämligen bara sett honom spela två gånger.

---

Ska snart sätta mig i bilen och åka till Åseda, då jag blir gräsänkling över hela helgen, men nu blir det Spanien-Tyskland, har en känsla av att Spanien tar det trots att Tyskland imponerat mer under turneringen.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar