torsdag 15 juli 2010

Hektisk dag

Var hos Davve P vid 06 idag på morgonen och hämtade delar till bilen, som alltid mycket trevligt att träffa David, han kommer återigen bli saknad under säsongen.

---

Sen avfärd
Åseda och började jobba 07-16- cykla hem till mor och far- låna morbrors bil, åka till Växjö och hämta Maria-köra henne till Oskarhamn-tillbaks till Åseda-här är jag nu strax efter 22 skrivandes. Maria jobbade så pass länge att hon inte hann ta någon buss och med lånad bil (väldigt tacksam) så blir inte livet riktigt lika smidigt.

---

Dock bara en dag kvar, sen semester i två veckor, imorgon blir det
Gotland och firande av svärfar som fyller 60.

---

Snacka om att fylla ut bloggen med annat än hockey just nu....

---

Lite jobbigt just nu, man blir lite omotiverad att skriva när det inte finns något att skriva om, då sjunker kvaliten och det gillas inte. Kan inte
Boro signa en tränare? Krif sin T-shirtspelare? Värnamo sin sista back? Alvesta ett knippe forwards? Tyringe som det ryktades väldigt mycket om för 10 dagar sedan har det varit riktigt tyst kring de sista 10 dagarna. Nässjö är svårt att få information om, Helsingborg drömmer om ytterligare en säsong av Marchkov. Limhamn, Jonstorp och Osby har alla hål kvar att fylla och jag väntar fortfarande på Vimmerbys jättetalang`? Kommer Jaensson till spel? Vad händer med den tungt div1 meriterade spelare?

---

Många frågor, få svar, men juli är den perfekta månaden att ge dem svaren för oss som tycker att det är en jobbig månad utifrån hockeyaspekten (men riktigt bra annars).

---

Har nu tippat allsvenskan och det kommer från och med måndag att presenteras ett lag, dess placering och lite annat smått och gott. Blev faktiskt lite besviken på mig själv först då jag tyckte resultatet blev väldigt förutsägbart, trots att serien förmodligen aldrig varit jämnare på förhand :S.

---

En gammal idol tvingas sluta med hockey endast 28 år gammal, handlar om
Rasmus Olheden, inte den största hockeyspelaren, men en djävulsk krigare av den typen som alla lag behöver.

---

Björklöven har börjat röra på sig i och plockar in ett gäng bra spelare på div1 nivå.

---

Nu ska jag sova.

/#8

3 kommentarer:

  1. Det borde ju finnas en sak att skriva. Din kapten har ju sagt ifrån sig mer hockeyspel!! Hade det varit i något annat lag i serien hade du ju gått upp mitt i natten för att skriva det eller??? Men de kanske känns pinsamt, med tanke på att du skrev att han va klar för ett tag sen?
    Min gissning är att Ekelund snart dyker upp i Alvesta som söker en rutinerad center......

    SvaraRadera
  2. Jag har inte pratat med Håkan, så vitt jag vet så är inget helt klart, men du kanske vet mer? Vad vill du att jag ska skriva? Jag har skrivit om det längre ner på bloggen, om varför jag väljer att inte skriva något. Jag har en åsikt i ämnet, givetvis, men varför skulle jag ventilera den här?

    Vem vinner något på det? Du vill att jag antingen ska smutskasta min kapten eller min förening? Har jag åsikter i ämnet så lovar jag att jag har kurage nog i mig att säga det till Håkan eller föreningen. Till skillnad från dig som sitter anonymt och vill ha blod.

    Jag hör dagligen rykten om olika saker som jag inte väljer att skriva om, oftast för att jag vill ha på fötterna innan jag uttalar mig. Då jag inte pratat med Håkan själv om saken så skulle jag bara kunna skriva saker som jag hört på omvägar, det skulle knappast ge något, varken till dig(eller jo kanske sådana som dig) mig eller bloggen.

    Vill du läsa skvaller så finns det andra sidor att välja.

    SvaraRadera
  3. Hasse Petersson18 juli 2010 kl. 01:17

    Haha anonym är århundradets chicken, vågar inte svara på victors inlägg, han dominerar dem alla.

    Tack Victor du förgyller min dag mer eller mindre varje dag med dina inlägg

    SvaraRadera