tisdag 20 juli 2010

Semester!

Kom hem till Växjö för 30 minuter sedan, semester! Det smakar bra i munnen, vädret bjuder in till en bra och intressant kväll, det gillas.

---

Årsbästa med god marginal runt
Växjösjön igår (kommer aldrig slå mitt pers), formen är sakta, men säkert på väg.

---

Semester och bra väder är kanske inte det enda som är bra ikväll...

---

Hur ser det egentligen ut i lagen i serien just denna dag? Det blir ingen lång utläggning om hur man värvat, eller vad man värvat, men så här ser det ut i trupperna just nu.

---

Alvesta: Målvakter:2, Backar:9, Forwards:9=20

Boro: Målvakter:1, Backar:5, Forwards:9=15

Helsingborg: Målvakter:2, Backar:7, Forwards:8=17

Jonstorp: Målvakter:2, Backar:8, Forwards:11=21

Kallinge/Ronneby: Målvakter:2, Backar:8, Forwards:12=22

Limhamn: Målvakter:1, Backar:7, Forwards:15=23

Nässjö: Målvakter:1, Backar:0, Forwards:0=1*

Osby: Målvakter:3, Backar:6, Forwards:17=26**

Tyringe: Målvakter:2, Backar:8, Forwards:14=24

Vimmerby: Målvakter:3, Backar:6, Forwards:10=19

Värnamo: Målvakter:3, Backar:8, Forwards:12=23

Åseda: Målvakter:3, Backar:9, Forwards:13=25

*
Nässjö är inte så sugna på att uppdatera truppen på hemsidan, vet att fler spelare är klara, men att sitta och gissa antalet ger mig inget.

**
Osby har fyra forwards på Try-out vilket gör att siffran för deras forwards tickar väldigt långt.

---

Som ni ser, väldigt få trupper är kompletta, alla lagen kommer ligga mellan 22-25 när de är färdiga, lite beroende på vilket upplägg man kör, vissa vill bara vara fyra femmor på isen medan andra vill ha fyra femmor+två spelare.

---

Övriga slutsatser? Förmodligen är ingen trupp spikad. Vilket gör att det kommer bli en intressant tid i
Augusti/September.

---

Arsenal är på plats i Österrike med en trupp på 27 spelare, för sitt årliga träningsläger. Gillar verkligen hur de lägger upp sin försäsong, träningsmatch mot Barnet, läger i Österrike allt följer ett mönster, man är inte i Asien, Mellanöstern eller USA och säljer sig till högstbjudande utan kör verkligen på det upplägget som man tror är bäst för spelarna och Wenger har bestämmande rätt vilket är precis som det ska vara.

---

Alla är på plats förutom
Van Persie och Fabregas som fått lite extra ledigt efter EM-finalen.

---

Allt pekar också på att
Eduardo har skrivit på för Shaktar Donetsk, det är verkligen med blandade känslor. Han var på väg mot något riktigt stort våren 08, han höll nästan ensam på att skjuta ligatiteln till Arsenal, fram tills dess att en viss Martin Taylor bestämde sig för att mosa hans fot, mosa hans karriär, mosa alla förhoppningar om ett ligaguld. Idag är "Dudu" en skugga av när han på den tiden gjorde tre mål på två chanser och hade en speed som få matchade. Idag behöver han åtta chanser för att göra ett mål och det är få han matchar med sin speed. Jag hoppas att han inte är slut, jag hoppas att han kommer tillbaks till världsscenen där han en gång hörde hemma.

---

För er som vill ha hjälp att minnas, för er som glömt vilken stor spelare han var innan skadan,
här är en film som måste ses. För er som inte orkar se hela, hoppa fram till 10.15 och ni kommer att få se magi.

---

Nu ska jag laga mat och sen springa ett varv.

/#8

8 kommentarer:

  1. Sluta hacka på boro du gör fan aldrig något annat. de kommer vinna alla matchir mot er detta året också förstår du inte det lille dåliga spelare är det ända ni har sälja alla kanske och köpa nya.

    SvaraRadera
  2. Hur kan du inte hitta Nässjös trupp? Den ligger på deras hemsida...

    Boro har en del nytt på gång och kommer köra över ÅIF i år igen!

    SvaraRadera
  3. Sätt in en punkt eller två så blir det nog bättre =) Var hackar jag på Boro? För att jag har en genomgång över antalet klara spelare?

    Det har kommit en fråga i deras gästbok om det är en uppdaterad trupp eller ej? Webmaster har svarat nej, då tolkar jag det som att det inte är deras befintliga trupp, men jag kan som sagt fattat det fel, älskar människor som är ödmjuka =)

    Nu kan jag somna med ett leende på läpparna, tack för det grabbar =) Eller ni kanske är samma person bara att andra inlägget är ackompanjerat av en korrekturläsare?

    SvaraRadera
  4. HAHA roligt.........
    Nu får du allt sluta håna Boro och NHC.
    Bara för att pengarna är slut i Boro så dom inte ens kan köpa in en tränare.
    Du kanske ska öppna en insamling i stället till välgörande ändamål och skänka pengarna till Boro.(jag kan skänka en hundring)
    Fast jag tror nog som vanligt att pengarna från ungdoms och junior verksamheten snart gör sig synliga även i A-laget.

    SvaraRadera
  5. Haha grym ironi PYRO. Man måste vara äckligt konspiratorisk för att hitta kritik mot Boro och Nässjö i Victors inlägg.

    Grym blogg Victor, man får veta allt man själv aldrig skulle ha tid eller ork att leta upp.

    Välkommen till Osby i vinter

    SvaraRadera
  6. Håller med föregående talare. Grym blogg du har, tack för att du sköter den så föredömligt. Lycka till i vinter.

    Mvh Henke, Fd Åseda-bo som numera bor nära Iffehallen i Kalmar...

    SvaraRadera
  7. Mats Grahn!!!! jag var bara väldigt ironisk, trodde det var ganska tydligt i mitt inlägg.
    Jag ser heller inga kritiska inlägg från Victor vare sig mot Boro eller NHC.
    Jag bara försökte vara lite rolig, men jag har lite sjuk humor, jag vet=)
    Det som stör mig är väl egentligen att den sjuke saten från Kalmar inte fattar min ironi.
    Det är bättre du kommer hem till helgen Henke så kan vi ta en öl på hotellet på fredag kväll;)

    SvaraRadera
  8. Jag höll med föregående talare om att det är en föredömlig blogg Victor har, har inte på något sätt ifrågasatt din ironi, även om jag inte riktigt kunde se den, får be om ursäkt för det. Det jag kan störa mig på är att man som de två första talarna, helt anonymt får för sig att ens skriva de kommentarerna, som kanske inte ger jättemycket.

    Jag kommer säkert ta en och annan öl i Åseda i helgen, men eftersom du kallar mig "sjuke saten från Kalmar" vet i fan om jag vill ta den med dig ;)

    Ha det fint!

    SvaraRadera