torsdag 22 juli 2010

Haha

Fick nyss ett skönt mail, där en herre var starkt kritisk till att jag genomförde ett allsvensk-tips, då denna bloggen SKA handla om Åseda IF och den serien de spelar i.

---

Jag som trodde att bloggen var min? Att jag fick skriva lite vad jag ville? Tydligen inte, men jag svarade i.a.f att bloggen var både för mig och mina läsare och om han hade några förslag på vad han ville läsa om här så var han precis som alla andra välkomna att föra fram dem.

---

Vi har ännu uppehåll från den gemensamma träningen och merparten av
Åseda går och laddar inför Olsmässan i helgen. Då det är ÅIF som ligger bakom allt som händer i parken så vill jag uppmana alla att ta sig dit under fredagen och lördagen. Annars är ju risken att min målfabrikation kommer sjunka från ett till noll mål p.g.a för mjuka klubbor =)

---

Backen
Andreas Lindwall är klar för ytterligare en säsong i Osby, den bli hans femte i ordning. Är dock lite skeptisk till om han är 26 år som det står på Osbys hemsida? Vill nämligen minnas att jag mött honom med Smålandslaget.

---

Har även sökt ett jobb idag.

---

3-0 till
Arsenal mot Sturm Graz igår, jag har inte sett matchen så vill ni ha ett referat får ni söka er vidare till förslagsvis den här sidan.

---

Nu ska jag ut ett varv.

/#8

6 kommentarer:

  1. Borde kanske ha skrivit denna kommentar till ditt förra inlägg:
    Bofors är minst lika luriga som förra säsongen, och då var dom en av seriens största överraskningar! Förutom Blomqvist och Peppe L har dom även tappat Victor Sjödin, en spelare som jag tror kan få sitt stora genombrott på seniornivå i vinter. Han påminner VÄLDIGT mycket om Anton Hedman i stilen.

    BIK har fyllt luckorna med kompetenta spelare + att dom har en av seriens bästa tränare i Sam Hallam. Plats 9 känns därför aningens snålt, får dom det att stämma så bör det bli playoff.

    Jag gillar att en spelare i Åseda även skriver om allsvensk hockey.

    SvaraRadera
  2. Tack för bra synpunkter.

    Håller med dig om mycket, men plats nio känns rätt i mitt huvud, dock kommer du, jag och många andra märka att vissa lag är mer eller mindre omöjliga att placera ut. Blir det stolpe in kan det bära till play off, men enligt mig finns det andra lag som har lite fler verktyg att jobba med.

    SvaraRadera
  3. hoppsan!

    http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=4873812&entry=5497871

    SvaraRadera
  4. Häftig blogg! kommer följa ditt allsvenska tips
    med stort intresse.BO

    SvaraRadera
  5. När man talar om trollen...
    Enligt dagens Karlskoga-Kuriren så ser Victor Sjödin ut att missa stora delar av säsongen pga en skada han ådrog sig tidigare i vintras! Tråkigt för honom, och såklart för IKO. Nu tror jag inte Tobias Holm behöver ta i nämnvärt under sin tryout-period, han är nog ganska given i Salos lagbygge!

    SvaraRadera
  6. http://www.nsd.se/blogg/lokal/bloggentry.aspx?place=Kiruna&blogg=4873812&entry=5499286

    Hyfsade nyförvärv!!

    SvaraRadera