tisdag 6 juli 2010

på väg

Har mellanlandat lite hemma hos mor och far efter jobbet, ska dock åka hem till Växjö ganska snart. Annars har det varit en ganska seg dag på jobbet där jag känt mig ganska seg och sliten.

---

Har också en mustig träningsvärk idag, så något vettigt måste vi ha gjort på träningen igår.

---

Har även förtydligat ett par saker för
Gabor idag, han hade lite svårt att förstå vissa saker i gårdagens inlägg.

---

Osby har fått en påskrift idag i form av Christoffer Ljungdahl som började förra säsongen som center, men senare flyttade ner som back och det är som back han nu är tänkt att spela i vinter.

---

På tal om
Osby, frågan är om forwarden Tim Dahlin var en av Troja spelarna som det pratades om för ett par veckor sedan? Känns inte helt otroligt, nu är han i.a.f klar för Östersund i div1.

---

Vimmerby förväntas idag skriva kontrakt med en allsvenskt meriterad forward som även ska ha spelat en del i div1. Han ska dessutom vara poängstark och det ska bli mycket intressant att se vad de landar för spelare.

---

Edit:
Jonas Ström förra säsongen i Västervik där han svarade för 32 poäng på 36 matcher är Vimmerbys senaste tillskott. Är dock lite irriterad på mig själv att jag inte skrev hans namn som ett ev tillskott då det var ganska troligt att det skulle vara han. Hur eller hur så talar meriter och poäng om att han kommer vara riktigt bra på div2 nivå, Vimmerby fortsätter att leverera.

---

Tour dé France har inletts med ett par riktigt tunga krascher, men som tur var så tog sig de Luxemburgska bröderna Schleck tillbaks till klungan igår, annars hade Contador kunna promenerat hem segern. Armstrong? Nej kan säkert kommer topp fem, men knappast vinna.

---

Koscielny tränade med Arsenal-B igår och jag kan inte fatta varför övergången inte är bekräftad, men ev kan det vara som så att Arsenal väntar på Lorient ska ha klart med hans ersättare av respekt för deras fans, men då alla vet att Koscielny kommer spela i Arsenal denna säsongen så känns det lite märkligt.

---

Nu ska jag köra till
Växjö.

/#8

3 kommentarer:

  1. Enligt uppgift kommer Tyringe göra klart med 2 nya spelare denna vecka!
    Följer din blogg!

    SvaraRadera
  2. Henrik Klouman klar för HC Dalen

    SvaraRadera
  3. Okej okej, hade fattat det som att Tyringe bara skulle in med en center?

    Ja jag såg det riktigt tung värvning, klart en av Boros bästa spelare om du frågar mig.

    SvaraRadera