måndag 5 juli 2010

Måndag

Efter bilstrulet i fredags så kunde helgen mycket väl blivit en mycket dålig sådan, men icke. Mer eller mindre ett dygn spenderades på stans stekigaste uteplats hemma hos Markus, sådana dagar kan livet knappt bli bättre.

---

Klockan ringde 04.50 idag och det var inte igår som man var uppe så tidigt.

---

Juli, juli, juli hockeyns dödaste månad, att hålla igång en hockeyblogg på ett bra sätt är onekligen en stor utmaning så här års och jag hoppas att ni har överseende med att vissa inlägg kanske blir lite kortare och lite mindre fylliga än andra månader. Samt att vissa nyheter som annars inte skulle fått något utrymme kan tänkas få det, men jag lovar att göra mitt bästa.

---

Lite har dock hänt, att
Vimmerby gjorde klart med en ny målvakt har ni säkert redan sett i kommentarerna till mitt förra inlägg, alternativt i VH-bloggen.

---

Erik Albinsson har skrivit på ett nytt kontrakt med Boro. Erik som fick nästintill hela förra säsongen förstörd av ett båtbensbrott tillhör annars tvåans bästa backar och blir givetvis ett riktigt bra och mycket viktigt tillskott till Landsbro laget.

---

Vi går nu in i vår sista gemensamma träningsvecka innan ett uppehåll på ett par veckor. Vi kör idag, på onsdag och torsdag, sen blir det lite grillning efter träningen på torsdag så jag räknar med full styrka även från
Växjö håll då.

---

Glöm inte heller bort härliga-lördagen 7-8/8.

---

Får se vad
Sigge har kokat ihop idag, men misstänker väl att det är intervaller på programmet, gutt att det inte är varmt.

---

Kan tänka mig att det nu när det lagt sig lite är många ledande inom klubbarna i vår serie som pustar ut över att det blir åtta lag som går till play off istället för fyra. Mer eller mindre alla lag i serien har varit ute och sagt att play off är målet (då det bara fanns fyra platser) nästan alla kommer också nå det nu, men inte för att de kommer vara bra nog utan för att antalet blev utökat. Många lag gjorde helt rätt i att säga att topp fyra var målet, men väldigt få har ens försökt backa upp det. Om serien hade börjat idag hade jag sagt att Tyringe, Krif, Vimmerby och Helsingborg blir topp fyra med Värnamo och Limhamn som två starka utmanare till Helsingborg.

---

Sitter och spanar lite på de allsvenska trupperna just nu och kommer påbörja mitt tips på onsdag-torsdag någon gång.

---


Ruskigt imponerad över att
KSK bärgade en 20:onde plats i Tjoget, riktigt stort och nästan alla måste ha gjort ett riktigt bra lopp.

---

Nu ska jag ut i solen lite innan träningen.

/#8

1 kommentar:

  1. Hehe ja,det är lite humor med alla som varit ute och sagt att playoff är målet. Är dock säker på att Nässjö, Jonstorp, Osby och Åseda är dem som inte får spela playoff mot ettan.

    SvaraRadera