fredag 16 juli 2010

Arsenal

Inte helt omöjligt att detta blir veckans sista blogginlägg då jag ska sätta mig i bilen till Oskarshamn om tre timmar, för vidare båttransport mot Sveriges bästa sommarstad, Visby.

---

Älskar när folk kommer in här och skriver kommentarer utan att ha orken att skrolla ner och läsa vad som tidigare är skrivet.

---

Och nej jag tänker inte kommentera något om
Håkans vara eller inte vara, går utmärkt att gå in på kommentarerna i inlägget under om ni vill veta mer.

---

Arsenal-Barnet imorgon, det börjar bli klassiskt om något. Arsenal inleder alltid numera mot Barnet, säsongens första match och jag är riktigt laddad. Ett problem bara, svärfar fyller 60 år så det blir nog snällt att foga sig och slita sig från datorn under morgondagen och vara en bra svärson, de har trots allt ett fint hus....

---

Dock finns det ännu hål i laget, det saknas en back och en målvakt. Skönaste och sjukaste ryktet just nu är att
Gallas fått ett sista kontraktsförslag och att han ev kommer att skriva på. Att Campbell har ett förslag på bordet har varit känt ett tag och där verkar ännu inget ha hänt. Campbell vill nog spela fotboll, med andra ord så vill han inte vara femte alternativet i backlinjen, det är jag dock ganska övertygad om att Wenger vill, så risken finns att han lämnar.

---

Truppen till matchen hittar ni
här. Helt klart ett par sköna och intressanta namn med. Givetvis ska det bli kul att se Chamakh och Koscielny, men minst lika spänd är jag på att se Miquel Ignasi och Jack Wilshere där snackar vi potential och man behöver inte vara atomfysiker för att förstå att de båda kommer bli något riktigt stort, om det håller säger skadefria och borta från den Engelska pubkulturen. Där är jag mest orolig för Wilshere han ser lite väl Brittisk ut...


---

Färden mot ligaguldet börjar alltså imorgon, är det realistiskt? Ja och nej, skulle
Gallas stanna (alternativt en ny back) och en målvakt komma till så är det helt klart realistiskt, Chelsea blir inte yngre och vann egentligen förra året enbart för att Arsenal inte var färdiga, United sålt Ronaldo och Liverpool i total misär(inte helt oväntat iof). Visst ett lag som City kommer vara bättre i år, men en spelare som David Silva är inte byggd för Engelsk fotboll, knappt för Spansk, med tanke på hans skador. Tottenham? Hahaha sluta skämta nu..

---

Alltså
Arsenal eller United vinner, lovar att jag ska säga mitt när lagen värvat klart, men att dessa två hamnar topp två är jag ganska övertygad om.

---

Nu ska jag käka och sen packa inför avfärden.

/#8

5 kommentarer:

  1. Ojoj vilken utveckling en bild i bloggen =) Keep up Victor du gör ett grymt jobb med bloggen, vill aldrig att du lägger ner som någon tyckte häromdagen.

    SvaraRadera
  2. Tyringe har gjort klart med den målfarlige centern/forwarden TEEMU KOSKINEN, förra säsongen i KRIF. Han gjorde 44p på 26 matcher förra säsongen. Här kan man läsa mer.

    http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20682

    Keep up the good work and by the way. Liverpool takes it all!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Fan med, som vanligt händer allt när jag är isolerad på en ö =) Koskinen dominerades sönder oss i kvalet för två säsonger sedan, (KRIF kvalade sig kvar och vi gick upp i tvåan)Helt klart en riktigt bra spelare, som kommer göra sin poäng. Hört att det ev ska in en spelare till i Tyringe, men från en aldrig tidigare använd källa så jag ligger lite lågt...

    Liverpool får nog vara nöjda om de kommer topp sex, inget spydigt eller så, utan mer baserat på hur mycket de överpresterade för två säsonger sedan och att om man tittar på laget är väldigt ihåligt, framförallt när det gäller offensiva spelare. Finns pengarna för att fixa det? Förmodligen inte, Benitez värvningar får mig att rysa.

    SvaraRadera
  4. Det stämmer att Tyringe ska ha in en spelare till i truppen, en ytterforward och sen stänger de butiken. Det sa iaf ordförande Jörgen Persson till den lokala pressen när Koskinen presenterades.

    http://www.nsk.se/article/20100717/SPORT/707179985/1127/*/*/koskinen-skrev-pa-for-tyringe

    Apropå Liverpool så tror jag vi kan gå åt vilket håll som helst. Tyvärr pekar det nog mest neråt men som Pool-fan så vill man inte tänka sådana tankar. ;-) Jag personligen anser att det är en rejäl chansning att ta in Hodgson som tränare. Kan bli flipp men kan lika gärna bli flopp. Hjärtat säger flipp men hjärnan säger flopp. Vi får väl se. LFC börjar ju sin säsong idag också mot de Saud Arabiska mästarna.

    SvaraRadera
  5. Kan berätta för bloggen att det ryktas om Mikko Palotie, senast i Kallinge, alternativt en kanadick till Tyringe...

    SvaraRadera