lördag 3 juli 2010

Äntligen hemma

Var lagom förbannad igår, när jag jobbat klart och skulle sätta mig i bilen och köra till Växjö vid 23.45, startade givetvis inte bilen, irritation deluxe. Dessutom behövde Maria bilen till jobbet idag, då det inte går några bussar så tidigt på lördagar. Efter en hjälteinsats av morbror och bror så fick jag i.a.f hem bilen i körbart skick idag på förmiddagen.

---

Jonstorp har förlängt kontraktet med forwarden Peter Hall som snittade strax över en poäng förra året. Jonstorp har i dagsläget två målvakter, åtta backar och åtta ytterforwards, men dock bara två centrar och det ska in två till innan truppen är något sånär spikad.

---

Väldigt mycket på gång i
Vimmerby om man får tro sportgrupps-bloggaren. Ska bli väldigt intressant att se vad de landar för spelare och som de beskrivs i bloggen så kommer de utan tvekan att göra intryck i div2 södra B. Extraintressant är givetvis vem jättetalangen som är omskriven kan tänkas vara.

---

Ett riktigt guldcitat kommer också ur munnen på
Vimmerbys nya back från Ljungby, Anton Karlsson, "Vad jag sett och hört av lagbygget vore det lustigt om vi inte gick upp. Jag tror verkligen på det här". Gillar verkligen sådana uttalanden det höjer temperaturen på serien, för jag tror inte att Krif och Tyringe håller med riktigt. Dock skulle det kunna bli som så att om de tar sig till en kvalserie mot div1 framåt våren att Vimmerby hamnar mot div1-E lagen medan Tyringe och Krif hamnar mot div1-F lagen. Hela artikeln hittar ni här.

---

När ska
Urban Prytz bli klar som tränare för Boro? Eller blir det inte han? Urban själv lät väldigt sugen i VP. Vi är inne i Juli och Boro är enda laget i serien utan tränare. Därav ligger de också efter med sitt truppbygge då inte speciellt många är sugna att skriva på för ett lag utan tränare.

---

Tiden för
Krifs tröjförsäljning är mer eller mindre ute och de har fått in ungefär 60000 kronor, sen är frågan hur mycket som är vinst av det? Ska hur eller hur bli spännande att se vilken mer spetsspelare de väljer att plocka in.

---

Jag reagerade ganska rejält häromdagen när Malmö valde att plocka in Per-Anton Lundström som ersättare för Käse, ett rejält nerbyte om ni frågar mig och jag som tror stenhårt på Malmö som seriesegrare i allsvenskan, inte lika säker längre, dock så blir jag inte helt förvånad om det kommer komma in ytterligare en back i laget.

---

Ska till
Markus på lite grillning om en stund, men nu blir det städa lite.

/#8

8 kommentarer:

  1. Mm kan nog visa sig bli riktigt bra. Kändes ganska nödvändigt för Vimmerby att ge sig ut på jakt efter en ny målvakt.

    SvaraRadera
  2. Mycket bra blogg. Vi ses i höst!

    Vi är alla blå o röda bröder!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack Freddy!

    Ni har alla förutsättningar att få en riktigt rolig säsong. Tycker också att det ska bli riktigt roligt att möta lite nya lag, det är nästan alltid trevligt =)

    SvaraRadera
  4. Vad har du/ni hört om den nya målisen då???

    SvaraRadera
  5. Om Vimmerbys målvakt?

    Jag har egentligen inte så mycket att säga om honom. Statistiken ser bra ut, han har spelat i relativt bra lag genom åren och har väldigt bra referenser. Dessutom tycker jag att Vimmerbys målvaktsspel var lite darrigt emot oss ett par gånger förra säsongen.

    SvaraRadera
  6. Ett bra tillskott till en bra offensiv då?? Ranka målvakterna i laget 1-12plats? :)

    SvaraRadera
  7. Nja vill nog inte ranka målvakterna då det skulle bli lite fel. Vill ha sett alla spela för att det ska vara rättvist, kan göra det efter säsongen. Har t ex aldrig sett Jonstorps eller Vimmerbys målvakt spela, hur kan man då ranka dem?

    SvaraRadera