måndag 22 november 2010

Vi är på banan igen!

Varit hemma ett tag, men det är nämligen som så att båda svärfar och framförallt svärmor kommer på besök på onsdag, så just nu pågår det städning, skrubbning och fixning av ställen och vrår som jag inte visste fanns i vår lägenhet, eller än mindre syntes. Då de bara varit i stan en gång under de senaste två åren, så är intryck givetvis viktigt.

---

Träningen ikväll genomfördes med en smärre backkris, där vi förhoppningsvis får se Adam och Vickan i spel på onsdag, men där Frans garanterat kommer att missa, han åkte på en axelskada igår mot Helsingborg och vill det sig illa så kanske han inte är i spel förrän till omstarten i januari.

--- 

KRIF borta på onsdag, har varit där i tävlingssammanhang två gånger, med ett kryss och en förlust som facit. Jag gillar Kockumhallen, den har något som tilltalar mig.

---

Har väldigt dålig koll på vad som händer i Dalen, så jag är inte riktigt rätt person att gå in på det ev strul som just nu förekommer där.

---

Någon från Tyringe tyckte på allvar att jag hånade dem i mitt förra inlägg. Dock är det ju som så att alla som tar åt sig, ska känna sig träffade, ni andra som kan se lite nyanserat på det jag skrev, är bara att gratulera. Ni är nämligen lite mer kreativa i era analyser av läget i ERT lag.

--- 

Mora bestämde sig idag, man ska blanda sig i kampen om play off platserna i Allsvenskan, detsamma får man säga om Almtuna, men det jag sett av de sistnämnda i år skriker inte PO utan snarare nia-tia någonstans. Troja som känts lite på gång, fick sig dock en ny funderare, men jag vill se lite vad som händer med TAIF innan jag vill döma ut Ljungby laget. För jag är nämligen fortsatt väldigt säker på att Sundsvall är ett av två lag i kvalserien framåt våren.

---

Nu lite mer städning innan sängen väntar.

/#8

9 kommentarer:

  1. Tråkigt me en skadad till. Lycka till på onsdag.

    SvaraRadera
  2. hoppas verkligen att Adam kan få komma in och få lite mer istid, det tycker jag han förtjänar. han är mer resolut i sina beslut än många andra, och det är väl en av de stora faktorerna till varför resultaten har uteblivit, väldigt slapphänt på sina håll och inte tillräkligt resolut, både när det gäller i försvar, och framförallt framför båda målen, känns som man är nöjd med ett klingande ribbskott eller ett ”poff” på benskyddet. eller att vinna en närkamp i egen zon och sen bli så överlycklig för det så man slår en ”indianare” rätt på motståndarklubban. Anmärkningsvärt är att det inträffat i slutet av perioderna eller matchen. Kanske tyder det på att ni är dåligt tränade? Vilket jag inte tror, möjligtvis att Fernkvist går runt på lite för lite folk i slutet av perioderna och därmed tröttar ut spelarna. Det som är mest irriterande är ju att man vet att ni kan, kanske är det den där klyschan, "rätt mental inställning" som inte infinner sig i omklädningsrummet innan match. Åtminstone känns det så ibland när man ser siljasväng på siljasväng vilket jag saknar förståelse för.
    Jag saknar de snabba spelvändningarna man kunde skönja under de första matcherna i serien.
    Ni var mycket tuffare då och jag hoppas att ni hittar tillbaka till det spelet, fan,,, ni har ju hugg på en PO plats. Bara det borde ju bygga adrenalin i era kroppar så ni borde få svårt att sova.
    Lycka till i Blekinges håla Kallinge där alla är syskon!!!

    SvaraRadera
  3. ...sa den inavlade Uppvidingebon med dubbla kromosonfel innan han gick ut i stian och tryckte favoritsuggan i tvåan, samtidigt som banjomusiken skvalade ur transistorradion...

    SvaraRadera
  4. Japp så höjer vi nivån lite, tack!

    Till det du nämner så kan jag börja med att Adam har tillhört de i laget med absolut mest istid de sista tre matcherna, vilket också varit helt välförtjänt.

    Till det andra så gillar jag sättet du lägger upp vad du skriver på, du försöker vara konstruktiv utan att gnälla! Du försöker komma med olika infallsvinklar och lösningar, mycket bra.

    Vet inte hur många matcher du har sett? Jag tycker dock att vi varit betydligt mycket jämnare i år än förra året, om man tittar på början av säsongen. Dock är det som så att vi gjort våra två sämsta insatser för säsongen under de fyra senaste matcherna, det är givetvis inte bra.

    Tycker också att det är uppåt i laget fortsatt, och varför skulle det inte vara det? Det finns mycket talang i laget och det finns kapacitet, mycket handlar om jämnhet i prestationerna.

    SvaraRadera
  5. HAHA! ja det var ju jag som började, allt för att piska upp stämningen inför matchen.
    Men det var värst vad han tog i, synd bara att han inte vet hur man stavar till kromosom, kanske är det för att han saknar en=)
    Hellre en extra än en saknad!!!!

    Jag vet Victor, sällan är ett lag är bra i 60 minuter, man får bara inte falla så djupt när man inte spelar på topp.
    Tänkte på en sak till! Har ni ändrat något i PP? Det såg ju jävligt bra ut i början av sässen, nu förlorade ni matchen sist i PP!!!!

    SvaraRadera
  6. Victor välkommen till kockumhallen. Stämning på matchen lovar vi garanterat.trummpinnarna är i säkert förvar och även användas flitigt under matchen. Men segern i matchen den kan vi tyvärr inte ge er. Den vill vi ha själva.och passa på tt ge dig en eloge för en kanon blogg. Helt klart div 2's bästa blogg.

    SvaraRadera
  7. På banan är även 67an och hans blogg.
    http://fladderpass.blogg.se/

    SvaraRadera
  8. Vet inte om vi ändrat på något, dock så har vi haft väldigt få matcher på slutet där vi faktiskt har fått använda oss av våra ordinarie PP-spelare. Jesper har varit borta länge, Krille var borta senast, Emil mot Nässjö osv. Det är spelare som vi verkligen behöver för att få ett flyt i vårt PP.

    Tack för det KRIF fan!

    Ja jag såg det innan idag att han startat upp igen.

    SvaraRadera
  9. jag förstår, det är klart att en PP formation tappar ännu mer än vanligtvis när en samspelt spelare saknas, tänkte inte på det.
    Det kan ju tyckas vara viktig att ha någon eller några som kan gå in och grisa lite framför mål och lyfta in lite puck i de lägena det saknas folk i PP, Hoppas Åberg kan ta den rollen i kväll då. säg till honom att hålla upp hakan bara, det går nog lite snabbare i kväll än vad han är van vid;) Lycka till i kväll! ni vet att ni kan.

    SvaraRadera