torsdag 11 november 2010

Slut på vilan!

Efter att jag har haft ett par riktigt tunga veckor i skolan, som verkligen gått ut över det mesta, så har det varit skönt att gå på halvfart sen i fredags. Idag var det dock slut på det, då Matematikkursen som startade i måndags kompletterades av Miljö och arbetsrätt. Inte riktigt mina två favoritområden i livet, men kursen verkar trots allt ganska okej.

---

Det är kul att blogga, kom på det i natt igen. Det är helt enkelt så att det allt som oftast ger mig väldigt mycket att få skriva av mig lite.

---

Ledigt från isen ikväll, så det blir löparskorna på för egen del. Vi kör igen imorgon och sen väntar återigen en mycket viktig match på söndag, då Jonstorp kommer på besök. Ska bli väldigt intressant att se om Röglespelarna kommer att följa med upp även till Åseda? Räknar med att Jonstorp trots tappet i slutet av matchen kommer stärkta efter två poäng mot Boro igår. Den minsta framgång kan göra underverk för ett självförtroende som är skjutet i sank.

---

Några fler reflektioner om matchen igår? Inte speciellt många, men jag tycker just faktumet att vi har ett lite jämnare lag avgör matchen till vår fördel. Osbys förstafemma är riktigt bra, det finns en hel del kvalité i den andra också, men just igår så var vår tredje klassen bättre än deras tredje. Det är trots allt så man vinner matchen, alla bidrar. Har läst lite under dagen att Osby inte gjorde någon bra match och att de inte visade någon inställning, men det tycker jag inte alls stämmer. Tycker att de drev bra, fullföljde riktigt tungt i tacklingarna, men att vi som tidigare nämnt gjorde en riktigt bra match igår. Lite mer tankar från Osby håll hittar ni här, här och här. Vet inte vad jag ska tycka om att vi blir omskrivna som seriens största överraskning så här långt, men en sak vet jag, det betyder inte lika mycket efter 12 omgångar som efter 33 omgångar.

---

Att Palmroos närmar sig en comeback i Osbykassen är ovärderligt för dem.

---

Före säsongen så trodde jag ganska hårt på att tabellen skulle spricka i tre delar, nu verkar det just nu bli fyra delar. Det är väldigt mycket kvar dock. Något som dock är väldigt roligt just nu är att det trots allt finns en kamp kring strecken, det finns en ruggig kamp mellan plats 3-6 och det verkar kunna bli fight enda in i mål om vilka som kommer att vinna serien. Just skillnaden på att komma trea eller sexa kommer att visa sig gigantisk i februari/mars då det ska jagas platser till kvalserien.

---

Anledningarna till att det är just nu är fyra grupperingar? Tyringe  och Boro går lite sämre än jag räknat med och jag trodde nog att det efter 12 omgångar skulle vara ännu tätare i mellan lag åtta till 12. Tror dock att det i slutändan mycket väl kan bli tre grupper av det hela.

---

Grämer sig en aning när man betänker vad som hade krävts för serieledning i Premier League, hemmavinster mot West Brom och Newcastle.

---

Växjö fortsätter att tuffa på i fin takt, fjärde raka igår. Riktigt synd att matchen mot Örebro är på söndag och inte på lördag. Har nämligen svårt att se en häftigare match i allsvenskan, än mellan dessa lag.

---

Nu ska jag laga lite käk.

/#8

3 kommentarer:

  1. Skönt att du är tillbax på riktigt!

    SvaraRadera
  2. Härligt Victor. Fortsätt blogga, för det gör du mycket bra!!!

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du är tillbax. De är ju höjdpunkten på dagen att läsa din blogg så nu har man ju haft tråkigt i flera dagar haha. Skämt och sidor ta åt dig du är kung på detta.Ser fram emot att se er på Söndag.

    SvaraRadera