tisdag 23 november 2010

Jättekul att bo här och spela där!

Det ni upplever just nu, kan mycket väl vara den längsta rubriken i bloggens historia, passa på att njuta för det lär dröja länge innan ni får uppleva något liknande igen.

---

Bakom rubriken döljer sig givetvis det faktum att jag bor i Växjö och spelar i Åseda. Oftast är det ingen större grej, man sätter sig i bilen, eller sätter sig och sätter sig, jag kör alltid för jag litar inte på merparten av de andra i bilen. För det mesta har vi också väldigt kul ihop, och det tar faktiskt inte speciellt lång tid att tuffa de dryga fem milen. Dock är dagar som den idag, inte roliga någonstans, att det snöar lite stör inte så mycket, utan det är den där förbannade blåsten som blåser upp snö framför bilen och sikten är lika med noll.

---

Tydligen så gick det dock bra då jag trots allt sitter här. Träningen idag? Ja tisdagar är lite vad de är, bl a så tränar alltid Patrick med Nybro på tisdagar (annars alltid med oss) dessutom så är som ni vet nu Frans adderad till de tre andra långtidsskadade, dessutom så är Adam sjuk och kommer att missa matchen imorgon. Det är också stunder som dessa som vi lider av att vi tyvärr har ett litet för tunt J-20 för att bara kunna mata upp spelare till träningarna, de som är där gör det bra, men nu med så mycket folk borta så blir det lite urholkat.

---

KRIF väntar imorgon, alltid ett roligt lag att spela emot och jag måste säga att trots att vi gjorde en halvknackig insats mot dem senast så är de, det bästa LAGET som vi mötte under den första rundan. Så att de också leder serien förvånar inte alls. Härlig utmaning! Även om expertisen är enig kring att vi inte ska ha en suck imorgon, så åker vi ner till Blekinge med drömmar om poäng.

---

Mer om vår och övriga matcher imorgon, så tråkigt att köra inför redan idag. Även om det finns de som vill ha det, men vad ska ni då ägna er åt imorgon?

---

Bloggvärden är fantastisk, det finns hur många bloggar som helst, men just nu är det på tok för få som jag verkligen njuter av att läsa, eller som jag inte kan klara mig utan. Jag önskar att de vore fler.

---

Nu blir det Braga-Arsenal.

/#8

3 kommentarer:

  1. Tråkigt med Frans och Adam . Själklart ska ni ju åka dit med inställningen att plocka poäng. förstår om de inte är så kul att köra i detta vädret, men har ni så mycket snö i stan?
    och bloggar finns de gott om men får som man vill läsa=) och du har ju hört de förut men säger de igen bästa bloggen på nätet den komenterar jag just nu :). Lycka till i morgon kom igen nu ni fixar poäng i morgon.

    SvaraRadera
  2. Vi hade ingen snö i stan när jag åkte idag, nu har det lagt sig lite, men det är mest att det blåser upp väldigt mycket snö från dikena ut med väg 23.

    Liksom ingen mening att spela om man tänker att man ska förlora.

    SvaraRadera
  3. Ni får gärna plocka poäng imorgon

    SvaraRadera