söndag 21 november 2010

Att finna meningar!

Är inte lätt just nu, det är inte det att det är tråkigt att blogga, det är inte det att jag inte har massa saker att skriva om, utan det är helt enkelt det att meningarna inte kommer till mig på samma sätt som de brukade.

---

Finns mängder med saker jag skulle kunna skriva om matchen mot Helsingborg tidigare idag. Vi förlorar med 5-3 vilket kanske inte är någon skam, men det känns så onödigt på något sätt, vi sitter i förarsätet matchen igenom. Dock är det ju som så att man vinner inga hockeymatcher om man spelar 1-3 i sitt egna PP. Hur det kan hända är en vetenskap i sig, men mycket handlar om ett par ganska dåliga beslut, då kvittar det om man möter fem eller tre spelare.

---

Tycker inte att vi är speciellt bra i spelet heller, lite för många i laget som inte är så bra som de kan vara. Dock krigar alla som svin, att påstå något annat vore inte rättvist på något sätt. Helsingborg är ett bra hockeylag, men det känns ruggigt tungt att vi fick med oss noll poäng från den här matchen.

---

Är ruggigt besviken med över en rad saker, men solen går upp imorgon också och det finns bara en sak och det är att hitta tillbaka till grunderna och jobba därifrån.

---

Omgången i övrigt är också väldigt speciell, som t ex vad hände i Osby igår och i Värnamo idag? Det är nästan så att man funderar på om de spelade Bandy istället, då det inte var några hockeyresultat som presterades.

---

Ingen direkt effekt av tränarbytet i TAIF, inte så att jag dömer ut bytet på något sätt. Inte så att jag förväntade mig någon direkt effekt i en match borta mot Malmö. Det som dock skrämmer mig är vad nye tränaren Rauhanen sa på presskonferensen efter matchen, det lät inte som om han hade någon som helst idé kring hur TAIF ska ta sig ur det prekära läge man trots allt sitter fast i. Om det berodde på språkliga problem? Ovilja inför media? Eller helt enkelt brist på idéer låter jag tillsvidare vara osagt, men det var inget vidare intryck han gav.

---

Bitter och förbannad, så det lär dröja sina timmar innan man somnar ikväll.

---

Nu lite film.

/#8

2 kommentarer:

  1. Bara bita i hop och ta nya tag. i morgon är en annan dag och på onsdag är en ny match. Sen håller jag me dig om de du skriver. Kom igen nu.

    SvaraRadera
  2. Ruskigt bra blogg! Vi ses på onsdag!

    SvaraRadera