fredag 26 november 2010

Dags att kliva fram!

Då svärföräldrarna varit här i ett dygn så har det inte blivit någon direkt tid för att blogga, men nu har de lämna igen och då passar man på att ta tag i det direkt.

---

Väldigt stort genomslag på det förra inlägget, det är alltid intressant det där, en punkt som man själv tycker att man lägger väldigt lite energi på att skriva om är det som framkallar kommentarer. Det är då folk dyker upp som på alla sätt anser sig vara tvärsäkra på sin sak. Jag tycker på mitt sätt och det lär aldrig ändras, några tycker på ett annat sätt och det lär heller aldrig ändras, dock har jag lite svårt att någon kan säga någonting med säkerhet utifrån de bilder som finns att tillgå. Att då älta detta vidare ger inte speciellt mycket, inte för mig i.a.f.

---

Träning ikväll igen, en mycket viktig sådan. Det är nu som karaktären i laget testas på riktigt, efter ett par förluster. Hockey är fortsatt väldigt roligt, jag känner inte att det är några problem med attityd eller liknande i laget, utan alla vill fortsatt. Så länge som det ser ut på det viset, så finns det alla möjligheter i välden att studsa tillbaka bra igen. Det som har hänt är att allt har blivit ihoptryckt där nere, men lagen ovanför vinner inte de heller just nu, så det kommer att bli ett grymt, inspirerande och roligt race ända in i mål. Gillar det, älskar det till och med, alla dessa år i div3 där vi vann oftast mer eller mindre lätt för att sen falla i kvalen, har verkligen gjort att det är dessa matcher man vill spela. Matcher som gäller någonting varje kväll.

---

Människor utifrån är fortsatt fantastiska, alla runt omkring tycker att vi gör det bra eller i.a.f okej, medan vissa i Åseda tycker att vi är kass. Det fantastiska med detta är att det mer eller mindre ser ut så här överallt i Sverige. Man höjer andra lag, men letar konstant fel i sitt egna lag. Detta görs också alltid på ett väldigt onyanserat sätt, utan en direkt aning om läget någonstans.

---

Gillar att det är två matcher imorgon, hade gärna sett någon idag också, det sprider ut intresset över hela veckan istället för att rikta in sig på bara två dagar. Så trots att jag är konservativ kring mycket så gillar jag splittrade omgångar. Dock är det katastrof hur upplägget i Allsvenskan är i år, Växjö idag sin 24 omgång medan vissa lag bara spelat 20, helt sjukt.

---

Nu ska jag snickra ihop lite käk.

/#8

3 kommentarer:

  1. Victor! Även om du inte vill älta tacklingen i Onsdags mer så kan du väl iaf skriva hur det är med killen? Kommer han missa några matcher?

    Lycka till i fortsättningen!

    /Kallinge-supporter

    SvaraRadera
  2. Det jag vet är att han har en hjärnskakning och att varken han eller läkarna vet exakt hur länge han blir borta. Det lär nog dröja någon vecka!

    SvaraRadera
  3. De finns många som tror på er jag är en av dom och har så gjort hela vägen. Sen kan man ju inte vinna jämt. Men nu på Söndag plockar ni ju nya poäng ju. Synd me krille har sett de på internet och har ingen komentar alls . Hoppas bara att han snart har skidskorna på igen och är med er och kör.Som sagt tror på er ni kommer både vinna och förlora innan detta är över, Jag tror fortfarande att ni kommer klara er kvar och förhoppningen är att ni slipper negativt kval. Så kom igen nu Viktor och grabbarna i laget visa vad ni kan på Söndag för jag vet att ni kan vågar och vill, Så nu är de bara borra ner huvudet och köra :)

    SvaraRadera