onsdag 2 juni 2010

Sommarlov!

Helt underbart var känslan igår. Efter att lagt ner fler timmar en någonsin tidigare i mitt liv, så var arbetet äntligen redovisat och klart vid lunch igår. Inte tråkigt någonstans och måste medge att jag kände och känner mig väldigt nöjd över vad jag har presterat.

---

Efter det blev det lite firande,
Söderling-Federer och ett par fina köttbitar på grillen, en riktigt bra kväll.

---

En dag som denna så känns verkligen allt med hockey väldigt avlägset. Fotbolls-VM närmar sig och
Barcelona har lagt ett officiellt bud på Cesc Fabregas, värt 35 miljoner Euro, haha pinsamt lågt bud. Förstår att de inte vill betala mer för en spelare som de inte ens behöver, men någonstans så får det budet dem att framstå som riktiga lallare. Joan Laporta har lovat Fabregas under ett par år, nu med bara ett par veckor kvar som ordförande känner han sig desperat.

Detta utspelet på
Arsenals officiella hemsida skojar man inte bort,

"To be clear, we will not make any kind of counterproposal or enter into any discussion. Barcelona have publicly stated that they will respect our position and we expect that they will keep their word."

---

På hockeyfronten är det ganska dött om man bortser ifrån alla
Svenskar runt de 20 som just nu signar NHL-kontrakt. Det fanns vissa fördelar med att inte ha något NHL-avtal.

---

Som ni säkert sett i kommentarerna längre ner så är forwarden och div3 Östras poängkung ifrån förra året
Sebastian Karlsson klar för Dalen, han ansluter efter två säsonger i Eksjö.

---

Vad händer i
Åseda just nu? Faktiskt en hel del, väntar svar ifrån ett par spelare. Några som spelade här förra året, men även någon ny spelare.

---

Annars väntar jag på vem som ska träna
Boro? När Vimmerbys lagbygge ska börja ta fart? Hur länge det dröjer innan Burakovsky signar med KRIF? Vem som blir ny förstemålvakt i Nässjö? Kommer Peter Andersson vara spelande tränare i Alvesta?

---

Nu ska jag ut och springa.

/#8

10 kommentarer:

  1. Nässjös målvakt för 10/11 är klar och presenteras imorgon! En klassmålvakt...

    SvaraRadera
  2. Ser jag fram emot. Hade jag inte vetat bättre så hade man misstänkt att det är någon som redan bor på orten...

    SvaraRadera
  3. Kan det vara Skoog?

    Bomber på väg till Vimmerby, stora bomber

    SvaraRadera
  4. Jag har hört att Vimmerby har fått många nej tack i år...

    Åseda måste ju presentera något vasst annars kommer ni få det tufft i denna hårda serien

    SvaraRadera
  5. Det är nog ingen som förväntar sig något vasst, utan det blir att utveckla det unga laget, hoppas att de unga nyförvärven håller klass nog och att det kan droppa in någon lite äldre, lite bättre spelare. Åseda kör helt utan löner, tror inte man tänker försöka sig på att värva in något tungt.

    Eller vad tror du Viktor?

    SvaraRadera
  6. Tunga namn till VH, minst sagt!

    SvaraRadera
  7. Jag tror bara det jag vet =)Som skrivit tidigare idag så ligger bollen nu hos vissa spelare.

    Ska man vara uppe och leka med KRIF och Tyringe så är det riktigt bra spelare som krävs. Sen är jag lite skeptiskt till att byta ut för mycket spelare som Vimmerby gjorde förra året. Som alltid känns det också väldigt viktigt att Christian Widéen och Erik Johansson spelar. Ska bli intressant att läsa om vilka spelare det handlar om.

    SvaraRadera
  8. Det är Skoog som vaktar målet i Nässjö nästa säsong..... Känns lustigt att han går till en klubb som han själv har sagt att han aldrig skulle spela i... Men jag vet inte

    SvaraRadera
  9. Spelarna det handlar om är i klass med KRIFs värvning av Brasar

    SvaraRadera
  10. Och då var det klart!!!! Håll koll på VHs sida under kvällen...

    liten ledtråd :) http://www.nsd.se/blogg/bloggare.aspx?blogg=4873812

    SvaraRadera