fredag 18 juni 2010

Hemma i Växjö

Skönt att vara hemma i Växjö igen efter att ha varit arbetare under en vecka, tyvärr jobbar Maria mer eller mindre hela helgen.

---

Riktigt tung träning igår, då vi körde intervaller med pulsklocka. Då man tillhör kategorin med hög vilopuls så tog det sitt lilla tag att tugga säg igenom alla löpningar. Sen blir man lite lätt knäckt när man ser
Martin Nilsson i aktion och han får ner sin puls till 130 innan min och många andras ens fattat att vi slutat springa.

Vaderna känns som betongbitar idag, sådär härliga känsla, men trots det lite gutt på något märkligt vis.

---

Helgen vecka 31 (lör-sön) är det dags för härliga lördagen för alla i A-truppen. en tradition som instiftades av
Växjö Lakers nuvarande assisterande tränare Fredrik Hellgren. Förra året var det cykling, paddling och klättring mm på menyn, vad det blir i år återstår att se, men roligt blir det garanterat. Det enda jag oroar mig lite för är vem som ska vara eldansvarig i år, då pyromanen slutat spelat.

Förra året cyklade mitt lag som idioter och var klart först efter den etappen. Sen var det en gammal "orienterare" som fick ansvaret för karten inför paddlingen och ja vi valde den kortaste vägen, men tappade trots det en kvart där, för att aldrig hämta oss igen efter det.

Och ja det var jag som läste kartan...

---

Hände en massa intressanta saker igår i.o.m att
Dynamo Minsk började riva en massa kontrakt. Intressantast av dem alla är givetvis var David Petrasek kommer hamna? Någon ny klubb i KHL? Eller kan Stilman plocka in honom som ersättare för långtidsskadade Luoma? Har väldigt svårt att tänka mig att han går till något annat lag i Elitserien, skulle vara en ruggigt stark backsida efter jul, med Luoma tillbaks i spel.

Kommer
Pikkarinen vara kvar i Minsk? Han har kontrakt just nu, men det hade varit riktigt kul att få se honom i Elitserien ett år till.

---

Hört lite
Boro rykten, men fortfarande väldigt tyst om vem som kan tänkas bli ny tränare. Hade varit riktigt kul att få se Nick i båset, men tror nog inte att han är sugen?

---

Dalen jobbar på att kunna erbjuda fritt inträde på samtliga matcher i vinter, intressant tanke och det är bara hoppas att företagen ställer upp på idéen. Förra året var det ganska glest på läktaren när vi gästade Norrahammar.

---

Härliga nyheter för
Gislaved, efter alla "billiga" finnar under ett antal säsonger kring millennium skiftet lämnades klubben med skulder på över fem miljoner, det tog åtta år, men idag är man skuldfria, riktigt starkt jobbat. Dessutom bygger man ett väldigt intressant lag inför vintern och det verkar blåsa kraftig medvind i Greklaved.

---

Försäljningen av tröjor i
Kallinge land har taget fart och har nu nått 91 sålda tröjor.

---

Nu ska jag kika på lite fotboll.

/#8

3 kommentarer:

  1. Kanon inlägg som alltid och håller helt med det du skrev i gästboken innan idag. Därför tänker jag också skriva lite tankar om hur jag skulle vilja formera laget i vinter =) Vet att alla inte är klara, men jag hoppas på det.

    Emil-NY
    Rautio-Victor
    Ekman-Emil J
    Adam-Rasse

    Markus-Håkan-Martin
    Winsth-Tim-Anton
    Peter-Krille-Sebastian N
    Oscar-Anden-Erik-Pettsson

    Nu har jag inte sett alla i aktion utan har gått lite efter poängkörd och vad jag läst.

    SvaraRadera
  2. Nja jag vill nog se Gunnarsson från start.

    SvaraRadera
  3. se upp, man vet aldrig vad som kan hända!!!
    /pyromanen

    SvaraRadera