torsdag 10 juni 2010

Rullar på

Truppen inför vintern fylls på undan för undan och det börjar se ganska bra ut. Det saknas ännu ett par namn, men det kommer att fyllas på under sommaren. Efter att hämtat in lite mindre och tekniska spelare så känns det bra att få in en spelartyp som Oscar, som kan ge och ta ett par smällar, kommer bli viktigt i vinter.

---

Har en ganska mustig träningsvärk i axlar och mage idag,
core är tydligen ganska bra för kroppen.

---

Osby har förlängt kontraktet med forwarden Filip Nilsson som förra året tillhörde de som producerade bäst i truppen. Fyra nya spelare är också mer eller mindre klara förutsatt att jobb kan vaskas fram.

---

Precis som jag trodde igår så är det backen
Nils Andersson som är på ingång till Lakers. En riktigt spelskicklig back med framtiden framför sig och att det finns en stor utvecklingspotential hos honom är det nog ingen som tvivlar på. Ett kontrakt på 2+1 eller liknande hade varit klockers. Växjös backsida ser riktigt intressant ut speciellt på sikt, med ett par yngre spelare på väg upp.

---

Joe Cole uppges vara klar för Arsenal och att han ska ha signat ett treårskontrakt värt 900 000 kronor i veckan. Om det är sant eller ej lämnar jag lite osagt, men det vore helt klart en riktigt bra värvning. Frisk så finns det inte många bättre yttrar i världen.

---


Argentinas anfall i VM är verkligen helt sjukt bra på pappret, speciellt om man betänker att den renodlade anfaller som varit absolut hetast i Europa under säsongen, Milito kommer att börja mästerskapet på bänken, liksom Agüero som jagas av halva Europa. Teves-Higuarin-Messi är ingen anfallstrio man leker med direkt.

---

Trots min relativt unga ålder så har jag sett en hel del sjuka saker i trafiken, nu kan jag lägga till en ny, backa i en rondell. Hände i
Willysrondellen här i Växjö då en tant missade var hon skulle svänga av till Willys, istället för att ta ett varv så började hon alltså backa inte konstigt att det är en hel del bilolyckor i det här landet.

---

Nu ska jag ge mig ut och springa.

/#8

1 kommentar:

  1. När ska det värvas några backar till Åseda? Just nu är det som vanligt sex backar som alla ska vara på platserna 4-8.

    Visst du och Rautio hade varit ett väldigt bra tredjebackpar i tvåan, men sen? var är PP backarna?

    SvaraRadera