lördag 19 juni 2010

Alla väntar på olika saker

Nu sitter halva Sverige och väntar på ett bröllop.

---

För egendel sitter jag och väntar på
Holland-Japan, tyvärr utan Robben, men jag väntar verkligen på att få se Van Persie explodera var ganska besviken senast på honom. Dock är jag alltid lite förvånad/exalterad varje gång han kliver av det gröna fältet utan att ha skadat sig.

---

I brist på nyheter inom div2 hockeyn, så får jag vända blicken mot andra nivåer.

---

Stefan Liv (som pratat med Petrasek) utesluter mer eller mindre att David kommer spela i HV.

---

Örebro adderade igår amerikanske backen Ryan Gunderson till ett redan intressant lagbygge igår. 25 poäng i AHL låter väldigt bra för allsvensk nivå, sen vet man aldrig exakt hur bra han kommer fungera på stor rink, men ärligt talat så känns det som fler och fler av de transatlantiska importerna fungerar i Sverige.

---

Örebro som enligt mig redan innan hade ett lag för topp fem, har inte skruvat ned mina förväntningar inför säsongen. Alla lagen har ännu inte värvat klart, men det finns några som sticket ut. Kan mycket väl bli Leksand, Malmö, Rögle och Örebro som slåss högst upp i toppen. Gällande Lakers så vill jag se hur bra Johner är, håller han hög klass så kan ni lägga till Växjö i topp fem. Är nämligen ganska säker att Växjö håller lika bra klass på alla håll som förra året, bortsett ifrån centersidan där är jag inte säker på någonting gällande de tilltänkta centrarna i första och andra femman.

---

det kommer att komma ett allsvenskt tips, men det dröjer nog till hockeyns minst levande månad, juli.

---

Nästa vecka är det dags för
NHL-draften det är något som jag absolut kommer följa så mycket som möjligt. Dock lär ingen svensk gå i första rundan, men räkna med en mängd svenskar i andra-fjärde rundan. Kommer köra lite mer utförligt inför draften i mitten av nästa vecka.

---

Lär också vara ganska tunt med smålänningar, men räknar med att
Jesper Fasth (nu i HV, Nässjö som moderklubb)kan komma att gå sent i fjärde eller början av femte rundan om det blir något sånär utifrån hur de olika rankningarna ser ut, som sagt mer info framåt onsdag-torsdag.

---

Nu ska jag ut och springa innan
Holland-Japan.

/#8

4 kommentarer:

  1. hur är det med frisk då? kommer han att gå i draften?

    SvaraRadera
  2. Har ganska svårt att tro att Frisk gör det, har inte sett någonting som tyder på det. Jonas Gunnarsson pratades det en del om i höstas, men då han inte var förste målvakt i U18 VM så har han dalat lite, plus att han inte är jättestor storleksmässigt och det har blivit viktigare och viktigare för målvakter. Man ska komma ihåg att det förmodligen är max 10 svenskar som kan känna sig helt säkra på att gå i draften, lär landa på 15 stycken kanske. Fasth lär gå, men man kan aldrig vara helt hundra.

    Förra året gick sju svenskar i första rundan och 24 totalt, några sådana siffror kommer vi inte vara i närheten av i år.

    SvaraRadera
  3. Skänk en tanke till Tyringes Anton Hellsing som enligt uppgift blev påkörd av ett rattfyllo i fredags kväll. Gipsad och korsbandet kan vara av = kan vara bort hela säsongen med andra ord! DÖD åt han som körde!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Tragiskt att läsa, tur i oturen att han klarade sig med livet i behåll.

    SvaraRadera