måndag 14 juni 2010

I Åseda

Sitter i Åseda och väntar in första arbetsdagen för sommaren. PG väntar som brukligt och om allt går som planerat så blir det sista sommaren som sommarjobbare. I februari ska jag förhoppningsvis ha ett riktigt arbete om allt går som jag tänkt mig.

---

Har fått en ny dator, så nu sitter man här som ett barn på julafton och kikar, fixar och trixar lite. Förr brydde jag mig inte om nya prylar alls, men sju månaders samboskap med Markus kan nog få vem som helst att känna ett behov av nya prylar.

---

Löpning på programmet ikväll om jag är rätt underrättad, ska bli väldigt roligt att köra en hel vecka med laget och slippa att släpa sig ut och springa på egen hand, inte i närheten av att vara lika roligt. Om jag hinner med det innan arbetet inatt så kommer en liten uppdatering efter träningen ikväll.

---

Det finns lite krokar ute just nu efter att komplettera truppen inför vintern och förhoppningen är att göra klart med ett par av de spelarna någon gång i nästa vecka.

---

Som många av er säkert redan har sett så har Sebastian Beurling lämnat Wettern och skrivit på för Motala. Tungt tapp för Wettern och jag kan tänka mig att Sebastian kommer klara steget till div2 på ett ganska bra sätt. Vad Wettern har att säga hittar ni här, självklart tungt tapp för dem, men precis som Mac skriver så kan man inte stå i vägen för en kille på 20 år som vill prova på spel en division högre upp.

---

Lite halv gamla nyheter om Dalen men nya för mig så då är det okej =) Kankse något lite faktafel i artikeln, men över lag så är det rätt. Om ni inte är sugna på att läsa så är det en intervju med nye sportchefen Dag Larsson och han berättar lite om nyförvärven och att målsättningen är att vara med och nosa på en play off plats mot div1.

---

Väldigt lugnt i hockeyvärlden annars och att hitta något att fylla bloggen med tar väldigt mycket tid, men jag kämpar på. Det kan bli som så att det blir lite långsammare uppdateringar dels beroende på att jag börjar jobba, dels för att det inte händer så mycket, men till störst del för att jag kommer bo i både Växjö och Åseda.

---

Fick ett tips idag på förmiddagen ifrån en stor Lakerssupporter (tack Jimmy) när jag var på introduktion inför arbetet i sommar. Det ligger ute en intervju med Anton Hedman Modos hemsida. Rekommenderas för alla som gillar Hedman.

---

Snart Holland-Danmark. Kan utlova att om Van Persie håller ihop under VM så kommer han bli turneringskung. Han kommer in relativt utvilad och var äckligt dominant i de sista omgångarna av Premier League. Ska även bli roligt att se om Bendtner klarar av att dominera som han gjorde mot Sverige och Zlatan i den avgörande kvalmatchen.

---

Nu ska jag dricka lite kaffe och sen blir det fotboll.

/#8

2 kommentarer:

  1. mm ni behöver verkligen springa om ni ska orka ta några poäng i år

    SvaraRadera
  2. Nivån på kommentarerna är verkligen inte världsklass.

    Du ska veta att vi är många som uppskattar bloggen Victor. Keep up the good work.

    /Mats Tyringe

    SvaraRadera