måndag 28 juni 2010

Tillbaks

Kom precis till Åseda ett en liten utflykt till Växjö under dagen. Jobbar natt denna vecka, alltid lika roligt. Förutom möjligtvis igår natt då det märktes att det varit midsommar i helgen.

---

A-lagstruppen har fyllts på med forwardsen
Johannes Nilsson och Anton Söderberg. Båda tränade ganska mycket med laget redan förra året och Anton deltog även i några matcher. I år får de varsin plats i truppen från starten av säsongen.

Viktigt för oss att det finns spelare att flytta upp och den processen sker kontinuerligt för att hålla föreningen levande.

---

Truppen är ej dock spikad ännu.

---

Grillning och lite umgänge efter träningen på torsdag den 8 juli, för att fira att vi får lite sommaruppehåll ifrån den gemensamma träningen.

---

Midsommar har som vanligt varit lugn när det gäller hockey nyheter, detta år inget undantag.

---

Kring draften finns det inte jättemycket att kommentera då det mesta blev som jag trodde, även om jag undan för undan trodde mer och mer på
Seguin skulle gå som etta, men Edmonton valde kvalité före taktiskt tänkande, det kan visa sig kostsamt i framtiden.

---

163 tröjor är nu sålda av
Krif, det börjar helt klart bli lite pengar.

---

Seriemöte imorgon i
Vrigstad, där kommer spelprogram och dylikt att spikas. Misstänker att vissa lag kommer gapa lite mer än de andra, men tillslut har jag svårt att se att det kommer bli några större förändringar, återkommer i ärendet på onsdag.

---

Nu ska jag käka lite och sen åka till jobbet.

/#8

3 kommentarer:

  1. Tjo
    Man är ju lite nyfiken, (vet att du inte läcker för mkt information här på bloggen) men hur ser laget ut, kommer det komma någon mer spelare till laget eller vad vet/tror du? Vill ju att Åseda ska ha så starkt lag som möjligt och det skulle behövas något mer i denna truppen.

    Tack för mig
    Sigge

    SvaraRadera
  2. Du har delvis fått svar på din fråga genom inlägget ovanför. Det kommer inte komma in några fler målvakter eller backar innan serien startar, det kan jag säga med 99.9% säkerhet.

    SvaraRadera
  3. Det kommer komma in någon ytterligare forward/center då om jag tolkar dig rätt?

    SvaraRadera