onsdag 16 juni 2010

Sov ditt spån

Jag och nattarbete är en riktigt dålig kombo, inte så mycket för själva arbetet utan mer för att jag har otroligt svårt att sova på dagen. Brukar bli att man vaknar 12-13 någon gång=fem-sex timmars sömn och det är lite för lite, iaf för mig.

---

Ni som är nyfikna får stilla er lite, saker händer när de händer. Vissa är vindsnabba med att bestämma sig. Andra har flera alternativ och måste då väga in de olika för och nackdelarna med dessa alternativ. Truppen är ganska nära att vara färdig och självklart så är målet att den ska vara spikad så snabbt som möjligt.

---

En av de värvningsansvariga i
Värnamo är ute och dementerar att de ens pratar med Ian Drummond. Förmodligen har de gjort det, men misstänker att han är ganska dyr, kontra vad man får för pengarna (såg honom dock aldrig i seriespel så jag kan vara ute och cykla).

---

Enligt bloggbroder
Mats (tillika sportchef i Motala) så jobbade Vimmerby ganska hårt på tidigare, Brynäs/Malmö/Troja/Oskarshamn spelaren Toivo Suursoo. Dock valde han igår att gå till Engelska-ligan istället.

---

Blev inte så många som man kanske kunde befarat som lämnade för
NHL igår, (15 juni deadline) skönt det då Elitserien redan känns ganska urvattnad. HV och Färjestad känns klart starkast just nu och det skulle förvåna mig om något lag kan utmana dessa. Vissa lag så som Luleå, Linköping (lär komma in lite spets) och Modo känns ganska urvattnade, men trots det ska det nog mycket till om inte Södertälje och AIK får kriga längst ner i botten.

---

Innebandy och Core på programmet ikväll. Hoppas att kroppen svarar lite bättre på Coren den här veckan kontra den förra. Ett par stora frågor inför kvällen är om bröderna Nilsson ska föra ett litet internt krig även idag? Kommer Strömwall leka med alla precis som förra veckan? Kommer Ryssen äntligen få användning för sina nya skor under en hel träning?

Vi tuggar på ifrån 17.00.

---

Mittbacken och tillika Lorient spelaren Laurent Koscielny närmar sig Arsenal allt mer och jag vet inte vad jag ska säga om spelaren, för Franska-ligan är inget som jag är speciellt insatt i. Dock är det något Wenger är bra på så är det att hämta spelare ifrån Frankrike.

---

Samtidigt kommer det allt fler uppgifter om att
William Gallas är överens med Juventus om ett tvåårskontrakt. Gallas var grymt bra förra säsongen så jag hade verkligen velat se honom åtminstone under en säsong till, men hans lönekrav känns inte alls rimliga så det är bättre att vinka honom adjö.

---

Mark Schwarzer var inte helt lyckad mot Tyskland och speciellt 2-0 målet sitter kvar på hornhinnan. Frågan är om det påverkar en affär med Fulham målvakten? Kanske är det bara positivt då det pressar ner priset istället för upp. Schwarzer är en riktigt bra målvakt som jag mer än gärna skulle se i Arsenal.

---

Nu ska jag käka lite frukost.

/#8

2 kommentarer:

  1. Du måste vara ett spån om du tror att Vimmerby jagade Suursoo. Ny målvakt på gång också. Kommer knappas bli några 2-1 förluster för er mot Vimmerby i vinter.

    SvaraRadera
  2. Sant att jag skrev det, men det var inte jag som hävdade det. Kan vara nyttigt att skilja lite på vad jag faktiskt hävdar och vad jag faktiskt hänvisar till andra sidor.

    SvaraRadera