torsdag 9 april 2009

Visby

Har varit fullt upp här med ringmuren, blå laguner, klinten, raukar och fin fint käk på restaurang inne i Visby. Fullt ös kan man kalla det. Mycket fint att titta på och en historianörd som mig vill bara ha mer och mer. Alla dessa fascinerande byggnader och historier får mig verkligen att vakna till liv, jag stortrivs här.

Ryssen har sagt ja till ytterligare en säsong i Åseda vilket känns väldigt viktigt. En Åsedakille, center eller vinge beroende på material. En av lagets bästa forwards och en bra kille. Detta gör att fem backar och fem forwards är klara för spel till nästa säsong. Fler är på gång och jag räknar med 25-30 personer dyker upp på upptaktsmötet på onsdag.

Tydligen vann FBK igår, tungt, men final i år igen är ett väldigt bra facit och HV förstärker ytterligare sin position som ett av de ledande lagen i Sverige.

Ikväll håller jag tummarna för Tingsryd, hade varit sjukt häftigt med tre lag från Kronobergs län i allsvenskan. Derby är alltid roligt och det skulle ge hockeyn ytterligare ett litet uppsving i länet. Baksidan är kanske den att SMP skulle bry sig ännu mindre om oss (är det möjligt?).

Det ryktas om väldigt mycket intressant i Växjö Lakers till nästa säsong. Nicklas Rahm sägs vara klar och Lundbohm ska visst har förlängt med ett år, väldigt viktigt. Vidare surras det om Eetu Qvist från Oskarshamn, en spelare jag bara sett två ggr, men då har han varit väldigt bra. Johan "Bois" Andersson är ständigt ett rykte till Växjö och allt pekar mot att det blir så till hösten, ett tungt nyförvärv. Christoffer Persson och Per Helmersson är två spelare jag gärna vill ska vara kvar, två stabila och bra backar. Rahm, Persson, Helmersson, Macnevin, Björn Karlsson, Jeremias Augustin, Rantatalo-Tomas och David Holmqvist, det hade varit en riktigt bra backsida. Nu verkar Persson vara på glid och Tom Linder bli kvar så det blir en viss försvagning. Vidare känns Rober Rosen, Chrsitian Magnusson och Patrick Carlsson som tre mycket viktiga kuggar på forwards sidan, bara att hopppas på att de förlänger.
Har varit sjukt roligt att bo i Växjö och följa Lakers under den här säsongen.

Nu en liten påskmiddag.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar