tisdag 21 april 2009

Fullt ös

Efter alla utflykter (Åseda, Öland, Gotland, Danmark och Tyskland, puh) så är det nu fullt fokus på campuslivet och skolan. Skolan har fått stå tillbaka lite under de här veckorna och det märks. Inte det att man ligger efter utan mer att det krävs en jäkla massa timmar varje dag för att hinna med de olika uppgifterna i tid. Utöver det ska man hinna med gymnasieinformationer, styrelse- och utskottsuppdrag, träna, vårda vänner och flickvän. Dock är jag inte den som klagar jag gillar när jag har att göra, blir väldigt rastlös annars och ensam trivs jag inte alls.

Dagen började med föreläsning i facillity planing under förmiddagen, ganska seg kurs. Dock en hel del givande saker som just in time och lean production. Hade man inte haft läraren med skolans sämsta engelskautal hade det nog varit väldigt trevligt=). Efter det blev det en löptur hemifrån, runt Växjösjön och hem igen, ungefär 8km, sen lite styrka. Då jag och G bara åker upp onsdagar och torsdagar under försäsongen så gäller det att köra lite själv med. Nu sitter jag här och skriver lite samtidigt som jag tuggar i mig lite käk och hivar en massa vatten.

Inga nya spelare är ännu klara, dock så jobbas det febrilt på den fronten och förhoppningsvis ges besked snart. Kommer det ett nej är det viktigt att det kommer tidigt så att man kan jobba med nya namn. Viktigast just nu är dock att få klart med Nybrobilen. Åberg är ännu inte klar för spel och det skulle kännas mycket märkligt om han inte spelade efter att ha suttit bredvid varandra och tjatat under åtta säsonger. Plus att vi skulle tappa en av lagets hårdast jobbande spelare, jag tror dock att han spelar. Vem ska annars fylla min vattenflaska?

Vid 17 är det sexmästerimöte på programmet

Nu blir det lite mer plugg

/#8

5 kommentarer:

  1. Hade varit kul mer ett nyförvärv nu, det smakar unket om att inte Emil, Markus och Garbor är klara ännu, varför?? Frågan är om det finns nog med kompetens hos de värvnings anvsvariga, jag har hört att både Emil och Markus har fått bättre kontrakt på annat håll, vad håller styrelsen på med? Öppan plånkan nu annars behöver vi inte gå upp

    SvaraRadera
  2. Jonas: Att gå upp handlar inte om att öppna plånboken..

    SvaraRadera
  3. I Åseda spelar vi utan lön och så vill vi ha det.
    Så lägg ner allt snack om att öppna plånboken..
    Och sen vore det ju kul att höra vad det är för klubbar som har gett Markus och Emil kontrakts förslag? Eftersom du vet det?

    SvaraRadera
  4. Vore ju väldigt tråkigt om dessa spelare valde en klubb i samma serie som åseda för pengarnas skull.

    Skulle förvåna mig mycket om pengar var viktigare än att spela för Åseda hos dessa killar om det ändå rör sig om spel i serie

    SvaraRadera
  5. Det är alltid roligt med insatta människor som kommer med befogad kritik=) Allvarligt Jonas så kommer plånboken aldrig att öppnas på så vid gavel som du vill se..Det är bara Markus och Emil som vet hur de tänker, har svårt att se dem spela i ett annat div2 lag, så länge som inte det laget kan ge dem ett jobb..Föreningen som kan fixa jobb sitter i en guldsits just nu..Dock kanske de fått andra förfrågningar, jag vet faktist inte..

    SvaraRadera