tisdag 28 april 2009

Tidsbrist

Tenta på lördag, känns som om man inte har tid med något annat än att gräva ner sig i böckerna. Dock är det förmodligen mer som så att man har att göra hela tiden och inte hinner med bloggläsande och bloggande. Management är det som gäller på lördag. Det känns som om jag har bra koll på läget och borde kunna kirra den. Fördelen är att alla kurser vi läser har lite management inbyggt, så man har en hyfsad grund att stå på.

Har dock hunnit med två saker idag utöver läsandet. Jag har varit på Hyresbostäder och skrivit på kontraktet till den nya lägenheten, så 1 juli lämnar jag officiellt campus, vilket känns väldigt bra. Sen har jag och Markus tagit ett varv runt sjön där han fick dra hela varvet. Han var grymt nöjd med sitt nya personliga rekord på 20.22 (den långa vägen) och sen trodde han att han skulle knäcka mig i spurten, haha humor. Gav honom två-tre meter, joggade upp jämsides, skrattade lite och sprang ifrån honom=) Dock finns det potential i hans tvåmeterskropp så jag passar på att vara kaxig i två månader till=)

Imorgon är det innebandy och spänst/balans som gäller. Med tanke på vilken utveckling man hade mellan första och andra passet så kanske man lyckas med en dragning imorgon? Har man tur kanske man får se vissa försöka göra ett eller två spelmål imorgon?

Tydligen lugnade sig inte alla med att det är långt kvar till hösten, utan började älta ytterligare ett varv i gästboken över hur få spelare som är klara. Inse att vi ligger långt fram, det finns krokar ute. Några funderar på att skriva på i detta nu, andra kommer att bestämma sig snarast. Elitserielagen har inte ens klart med sina trupper, allsvenska lagen är ihåliga, div1 lagen har allt mellan 2-15 spelare klara. Vissa lag i tvåan har ännu inte kunnat presentera en endaste klar spelare. Ta lite valium folket, det löser sig.

Mycket på gång nu, tenta, klassfest, dubbla företagsbesök, lillebror och Rautio kommer och kikar förbi nästa helg. Allkårsveckan, som alltid är en av de bästa veckorna på campus, Ölandsbesök med Nybrograbbarna, avslutningsresa med a-laget. Maj är den bästa och absolut mest hektiska månaden som student. Alla de bästa festerna och alla kurserna ska avslutas. Fullt ös medvetslös.

Nu lite flickvänsvård.

/#8

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig fattat ironi, så du kan kanske sluta vara spydig eller skriva ironisk kanske? Jag är inte alls lugn känns som att ni bara skiter i att ni har gått upp, inga nya spelare klara, va fan är det för satsning. Du skriver att det är över 20 på alla träningar, varför är det då bara 12 klara??Bestäm er för fan

    SvaraRadera