torsdag 30 april 2009

Lite tid över

Fick en kvart över, vad passar då bättre en ett litet inlägg? Inget tycker jag så ja skriver på lite=)

Igår var det fullt ös med tentapluggandet fram till klockan 16.15. Fungerade faktisk riktigt bra och det känns som om man kan komma att fixa tentan på lördag.
Smet som sagt lite efter 16, lite käk och sedan hasta iväg till träningen. Igår var det kaos, jag och G hann verkligen bli sjukt bittra över vägarbetet mellan Åseda och Växjö. I normala fall tar det ca 40 min från campus till ishallen. Igår när vi fick köra via Rottne landade tiden på en (1) timme, inte roligt någonstans. Träningen räknade igår in 19 stycken. Där det var extra roligt att se Alex, Sebbe och Garbor på träningen. Vi körde olika spänsttester, inte min starka sida, jag bidar min tid till löptestet. Efter det blev det lite balansövningar och mer spänsthopp, för att avslutningsvis spela innebandy. Jag dominerade verkligen i början genom att missa 5-6 pass i rad=) Som tur väl var så spelade man upp sig=) En bra och jobbig träning, vaderna och låren mår inte jättebra idag.

Vad är mer nytt på hockeyfronten? Emil och Markus flyttar hem till Åseda på lördag och kommer att träna med laget, dock är inga kontrakt skrivna. Samma sak gäller med Garbor, Alex och Sebbe, men att de är och tränar kan inte vara ett dåligt tecken.

Som tur väl var fick vi köra den rätta vägen hem, vilket sparade oss 20 min, skönt som attan.

Idag har jag varit på Hammarplast i Tingsryd med Choobacka och Cricken. Det var ett mycket givande besök och flera av robotcellerna var väldigt imponerande att beskåda. Ska nog kunna knapra ihop ett bra arbete i
Facillity planing-kursen också.

Lite promenad runt sjön, liten middag och sedan kanske lite mer tentaplugg är det som kommer hända resten av dagen.

Nu ska jag dra mig bort till min kommande bostad på Kampen.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar