söndag 26 april 2009

Söndag

Får börja med att be om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men det har inte funnits tid i helgen. I fredags blev det ett restaurangbesök på Akropolis, plankstek gutt som attan. Igår var det fullt ös hela dagen, med bubbel-brunch vid Växjösjön, lekar med styrelsen, utskotten och den nya nollningsstaben. Det helt oväntade hände, mitt lag blev "bara" tvåa efter en mycket tung förlust i doppboll, mot nollningsstaben. Att just de fick vinna, rookiesarna i sällskapet kändes allt annat än bra.

Idag ska jag ut på en liten roadtrip till Blekinge för diverse besök.

På hockeyfronten är det inget nytt att komma med direkt, dock har jag lite småförhoppningar om att några kritar på inom en snar framtid. Tackar också Fredde för tilläggen om östgötalagen efter mitt senaste inlägg.

7-1 mot Österrike igår, var väl inget att jubla över direkt utan mer att allt var som det borde vara. Var dock väldigt roligt att se Omark-Harju-Törnberg och Eriksson-Mårtensson-Weinhandl, där har Sverige två väldigt bra linor och sen när "Husse" och Berglund går in så ser faktist ganska bra ut. Dock vill man givetvis se hur det ser ut mot bättre motstånd. Det viktigaste igår var dock att Loui, Weinhandl fick göra mål och att Omark kom igång så bra.

Har även hämtat mina inlines till Växjö så nu blir det åka av.

Nu lite småstädande.

/#8

6 kommentarer:

  1. Varför går inte du eller hemsidan ut med att Emil och Markus är klara??Det stod ju i Vetlanda Posten, borde vara viktigt att belysa att så pass bra lirare är klara, eller?

    SvaraRadera
  2. Dom är inte klara. Det är bara skitsnack från VP.

    SvaraRadera
  3. Vet inte vilka källor VP sitter på, men jag har inte hört att de har kritat på något kontrakt och jag brukar ha lite hyfsad inside på det området=)

    SvaraRadera
  4. det var ett missförstånd mellan torgny och ferna. dem är inte klara

    SvaraRadera
  5. Vad väntar dom på då? Knappast att nån div1-klubb skulle ta dom och varför skulle dom gå till en annan div2-klubb??

    SvaraRadera
  6. Någon annan div.2 klubb kommer dom inte att gå till, det är säkert. Dom har avvaktat lite i väntan på att div.1 sillyn ska dra igång.
    Men som Victor har skrivit tidigare. Den klubb som kan erbjuda ett jobb har ju ett enormt försprång.

    SvaraRadera