fredag 3 april 2009

Fredag

Veckans bästa dag, det är ju bara så. Började med att nästan försova mig idag, men en mycket attackinriktad gång gjorde att den normala 20 minuters promenaden bara tog 15min. Managementkursen som vi precis påbörjat som bygger på olika företagskulturer verkar kunna bli den roligaste jag har läst här i Växjö. Föreläsaren är kanonbra och får verkligen med oss studenter under föreläsningarna, kul.

Efter det blev det en utomhuslunch med Maria i solen, satt och stekte i 90min, riktigt gött var det. Efter det har jag fixat lite med Växt post och styrt upp så att jag får betalt för gårdagens dag-X.

Ikväll blir det god middag, lite rosévin och hockey=) Dock finns det en överhängande risk för att FBK studsar tillbaks och vinner ikväll. Det som blir avgörande är hur FBK väljer att spela, HV kommer pressa halvhögt med bra backchecking, lägga ut mycket enkla puckar och hugga som kobror när lägerna väl uppstår, HV hockey i slutspelet helt enkelt. Senast var det många i FBK som var väldigt bleka, Goren helt osynlig, min tidigare favvis Mikael Johansson såg jag knappt av, Kåberg tuggade sargen osv. Kommer FBK upp ännu högre i banan idag tror jag bara att det passar HV, Liv spikar igen just nu och kontringarna är sylvassa. Dock är jag lite pessimistisk och tror att FBK vinner med 3-1 ikväll.

Troja imponerar verkligen, nästan hela truppen är klar redan nu.

Inget nytt på ÅIF fronten, upptaktsmöte och första träningen är 15 april. Då hoppas jag att vi har klarhet med vilken division vi kommer att tillhöra till hösten, men tar inget för givet. Glöm inte att tjuvträna boys inför onsdagen, annars kommer en vindsnabb herre kuta ifrån er=)

Imorgon är det avlsutningsfest med hockeyn på hotellet i Åseda, jag ska försöka toppa fromen tills dess.

Nu tar jag helg, ska bort och hänga lite med Choobacka och övriga i familjen=)

/#8

4 kommentarer:

  1. Lite synd att det inte är någon av de bättre som skriver på bloggen, hade blivit mer tyngd bakom då

    SvaraRadera
  2. Sluta gnäll för fan!! Det är väl kul att någon tar tag i saker och skriver några rader om sin syn på saker och ting!

    SvaraRadera
  3. Ja men det blir väldigt mycket, jag heter Victor och är bäst i världen, handlar bloggen om dig eller om hockeyn liksom??Låt Håkan å Henke skriva, med gästinlägg av Witten

    SvaraRadera
  4. Är helt enig med skribent nummer två. Sluta gnäll för fan! Var istället glada att någon av spelarna förmedlar sina uppfattningar om diverse saker som försigår inom och utanför laget. Dessutom är det ingen som påstått att bloggen enbart skall handla om ÅIF som lag, utan händelser och ur hans "privata" liv är minst lika välkomna här som hockeybetraktelser.
    "Jag heter Victor och är bäst i världen"? Det skulle vara intressant att veta vilka av inläggen/uttalandena du baserar detta på. Jag skulle vilja påstå att Victor skriver så objektivt han kan, men det är väl jävligt självklart att han som spelare har åsikter, precis som alla andra. Tränare i ÅIF har dessutom klargjort här på bloggen, att det han skriver är välkommet. Så, vet ni inget är det lika bra att hålla igen glappet.
    Dessutom är det förbannat tråkigt att ni som gnäller väljer att vara anonyma. Hur svårt kan det vara att våga stå för sin åsikt?

    SvaraRadera