måndag 6 april 2009

Måndag

Mycket oklart idag, jag är mycket tröttare och segare än under gårdagen. Har nu på förmiddagen haft föreläsning om facket och fackets betydelse genom åren. Det gav, som alltid när det handlar om politiska åtskillnader, väldigt intressanta diskussioner. Jag hamnar gärna på barrikaderna då med blandade resultat, men då jag alltid har rätt så vinner jag varje gång=)

Var idag en artikel i VP om vilken division vi kommer tillhöra till hösten. Utan att ha läst artikeln kan jag misstänka att det stod något i stil med att....Om det blir samma serieupplägg som föregående säsong så spelar Åseda IF i div2. Det är skandal att man inte fått klarhet i detta tidigare, då man tappar minst en månad när det gäller spelar rekryteringen. Vissa i laget vill inte förlänga innan de vet vilken division det blir, man får heller inga nyförvärv innan man vet något. Jag vet att vissa i laget redan har erbjudande om spel i andra lag . Detsamma gäller några spelare som kan tänka sig att komma till Åseda nästa säsong om det blir spel i tvåan. Kan dessa spelare vänta till maj innan de måste lämna besked till beröda lag? Förbundet har lovat besked i maj, men som ev nykomling har man inte råd med att lämna en månads handicap.

Något i stil med det, som skrivet innan så kommer det slutgiltiga beslutet i mitten av maj.

Styrelsemöte och löpning står på programmet ikväll.

Imorgon ska jag träffa svärmor och svärfar för första gången då det bär av till Gotland. Kommer att vara där tisdag-lördag och efter det blir det lite påskfirande hos Mor och Far på Öland. Så ev kan det bli som så att bloggen inte kommer att uppdateras så flitigt under kommande vecka, hoppas ni har överseende med det.

Nu blir det lite lunch med Choobacka och sambo

/#8

2 kommentarer:

  1. Jag har hört att det är klart med platsen i div2, varför kommer det ingen bekräftelse???Ryktet går om att Markus kommer spela i Åseda nästa säsong, men inte Emil??Är också väldigt skeptisk till att fem av backplatserna redan är spikade, utan att mer en kanske två-tre går håller i tvåan.. Kul med en blogg, men ska inte en blogg skriva om rykten och dylikt här läser jag bara sanningar och bekräftelser

    SvaraRadera
  2. Givetvis har jag också hört saker, säkert mer en de flesta. Gällande div2 så har förbundet möte i mitten av maj, det rättar vi oss efter just nu.. Gällande Emil så har jag inte pratat med honom, och med Markus har jag snackat lite och då gällde det mest att han ev skulle plugga till hösten och då kanske i Växjö..Ingen av dem två lär i vilket fall som helst gå till Åseda innan de vet om vi spelar i tvåan eller ej...Gällande backarna så är det ett ganska uttjatat ämne

    SvaraRadera