måndag 13 april 2009

Fullt upp

Ska man bli stressad av att vara utan internet?? Jag kom på det i helgen att jag blir tokstressad av att inte ha tillgång till nätet. Om jag t ex är utomlands en vecka så har jag inga problem med att bara ligga och sola eller läsa en bra bok, bara jag vet att jag kan gå in och läsa mina vanliga sidor om jag skulle känna ett sådant behov. När jag nu var på Öland i tre dagar och pappas dator klappade ihop så fick jag småpanik och kände mig stressad till max. Jag måste söka för det här, men vad gör man?

På onsdag är det upptaktsmöte och G har lovat att köra, perfekt för mig. Hade varit kanonbra om man kunde ge ett besked till alla i laget vilken division vi kommer att spela i då. Det blir nog inte så, men hoppet är det sista som överger en.

Hade det kanonbra på Gotland och jag verkar ha fått Godkänt av svärföräldrarna. Som jag skrev innan så passar jag verkligen på den ön, historia är efter sport det absolut bästa jag vet. Visby är helt klart ett ställe för mig. Inte varje dag man sitter på en uteservering vid ett 1500-tals hus, mitt i solen, i lä och med Sveriges bäst bevarade ringmur i bakgrunden - livskvalite.

På Öland förföljde det fina vädret mig, samt temat med att äta för mycket mat varje dag. Påsken är inte bra för försäsongsträningen, dock har det blivit en hel del löpning den här veckan. Det är betydligt mycket roligare att träna i år och jag ligger konditionsmässigt på nivåer som jag hade vid pingst förra året. Var även halvduktig och hjälpte farsan med att fixa i ordning poolen. Räknar kallt med ett dopp nästa gång jag kommer dit.

Har ikväll försökt plugga lite, tycker någonstans att det är ett fundamentalt fel då man tilldelas en svår uppgift en onsdag innan påsk, som ska redovisas tisdagen precis efter påsk. Hur fan tänkte de där? Ja jag är bitter, men ibland undrar jag hur de tänker i skolan. Jag lovar att vi kommer få det väldigt lugnt om 10 dagar istället.

Nu lite mer skola och sen bingen.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar