tisdag 14 april 2009

Nålar

Man går omkring som på nålar. Jag vill veta, jag vill kunna fira och bara festa loss redan ikväll. Att vänta på saker har aldrig varit min starka sida. Jag vill veta och jag vill ha saker direkt, inte gå omkring och vänta. Det skulle verkligen kännas förjävligt om det inte blev div2. Jag skulle inte lägga mig ner och dö, men efter åtta säsonger i a-laget och där de sista sju haft en uttalad målsättning om div2, så skulle en hel del luft försvinna under vingarna. Vissa i min omgivning har sagt till mig att jag inte ska hoppas på eller räkna med någonting, men jag är en optimist ut i fingerspetsarna. Jag ser alltid det positiva och tror alltid det bästa om olika situationer. Hellre hoppas och krascha ibland än att aldrig våga tro på något bra.

Ikväll tror jag på att det blir klart med div2.

Har varit väldigt flitig idag och fått mycket gjort, sådana dagar gäller det att ösa. Har hunnit med att göra klart två arbeten, gå på föreläsning, ha redovisning och möte med sexmästeriet. Sexmästerimötet var dock sådär, mest för att nästa sittning är på lördag och då befinner jag mig utanför landsgränsen. Jag ska till Danmark och Tyskland fredag-söndag med hela familjen plus Anna och Maria, så insatsen vad gäller annat blir tyvärr lite mindre.

Ikväll blir det att plugga på lite inför morgondagens redovisning, löpning och lite tv tittande. Parallellt med att man inväntar besked.

Nu till ICA ett varv, måste handla frulle.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar