lördag 4 april 2009

Tack

Tack för alla lovorden=)
Bloggen handlar givetvis inte bara om hockey eller Åseda IF, skulle den göra det så skulle det inte bli så mycket text här, utan den handlar lika mycket om mitt liv och övrig hockey.

Igår fick jag höra att det är lite kusligt hur rätt man tippar utgången i olika matcher, men att FBK skulle vinna igår kändes ganska gjutet, att Liv ogärna släpper in många mål likaså. Andra målet såg först ut som en tavla och visst han agerar lite för tidigt kanske, men pucken når aldrig fram till honom utan fastnar på spelarna framför mål, ett riktigt pissmål. Visst FBK för matchen och jag tycker inte att HV kommer upp med en maxprestation, det är därför det börjar luta åt att HV kommer knipa guldet tillslut.

Snart bär det av till Åseda för avslutningsfest och prisutdelningar. Vissa av priserna känns inte alls lika gjutna som förr i tiden, då visste man att Dalenfjäll eller Garbor skulle vinna årets floskel. Det var liksom aldrig något snack om det. NU vet jag inte vad det blir för priser i år, men.

Poängkung:Martin, och han borde få viktigaste spelaren också!
Floskel: Rasse är en av få som har presterat där i år och ligger bra till för det priset, även träningsflitet kanske? När man bodde i Åseda så prenumerade jag på träningsflitet, men numera så missar man 3-4 träningar p.g.a skolan varje säsong. Det räcker för att vara helkörd på priset.
Årets skada: är många som skulle kunna vinna, G, Pettersson, Victor, Martin, Jonte, Dan, dock så är Krille E utan konkurrans här
Årets mål: Inte helt enkelt men Håkans hemma mot Diö var grymt, Martins borta mot Lenhovda likaså, dock så vinner Andreas Gunnarsson för sitt mål borta mot Rydaholm, han skojade verkligen bort ett helt lag, plus målvakt.
Årets tackling: Wittenberg hemma mot Kalmar i kvalet, när han tacklar omkull två spelare med samma tackling, nere vid gamla kiosken, en av dem tvingas också att byta.
All star:
Alex, Var grymt bra efter jul
David-Witten, var bäst när det gällde som mest
Martin-Håkan-Green, tycker att det är givet
Bubblare, Koma mycket hög högsta nivå, G om han inte blivit skadad så tidigt hade han förmodligen tagit plats, Ryssen är alltid bra och mycket viktig för oss.

Nu borde vissa av er bli lite nöjda;)

Nu ska det pluggas lite innan avfärd

/#8

7 kommentarer:

  1. Genast ett bra och intressant inlägg, kunde dock ha tänkt mig att ha Koma istället för Witten och Sebastian W istället för Green..Annars håller jag med. Bry dig inte om dönickarna från gårdagen

    SvaraRadera
  2. Skulle haft Koma-Witten och Krille E i min femma. Givetvis ska Håkan bli viktigaste spelaren, då han var bäst när det gällde som mest. Vadå att Martin var skadad? Man ska kunna prestera när det gäller, tyckte aldrig att han var något extra...

    SvaraRadera
  3. Allt är givetvis mina personliga åsikter, men om du inte ser att Martin var bland de bästa om inte den bäste i Åseda tröjan de senaste 10åren så ska man nog ta sig en funderare över hur mycket hockey man kan. Alla har sina favvoriter, jag har också öst beröm över Håkan då jag tycker att han var grymt bra när det gällde som mest

    SvaraRadera
  4. Vem blir tränare nästa år? Vem ersätter David?Vem värvas som ersättare för Koma som förste back?Blir alla bra forwards kvar?Kommer Emil och Markus hem??Mycket frågor men som vanligt lär man inte få några svar förrän i maj..

    SvaraRadera
  5. "Vem värvas som ersättare för Koma som förste back?"

    Vad menar du med det??

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att man måste ersätta David. Sen vill jag också ha in en ny förste back som kan spela med Witten. Då blir det förslagsvis. Witten-NY, Koma-Ny, Rautio-Victor, Adam-Rasse

    SvaraRadera
  7. De backarna skulle hålla bra i tvåan! Tycker att Rasse ska spela forward han passar inte riktigt som back

    SvaraRadera